DiRT Rally 2.0 se přibližuje masám a nadržuje hráčům s volantem

DiRT Rally 2.0 je nový závodní simulátor se zvučným jménem od vývojářského studia Codemasters. Ti mají ve svém rejstříku již pěknou řádku závodních her a získali si srdce nejednoho fanouška. Jaký je nový DiRT Rally 2.0?

Očekávání byla obrovská a hodnocení hra zatím sbírá spíše smíšená. Mnoha fanouškům se nelíbí nedotáhnuté prvky, které mají zajišťovat realistický pocit z jízdy. Na druhou stranu je nový díl o něco přívětivější pro hráče méně zkušené v oblasti rally her. Otázkou zůstává, jestli si DiRT Rally 2.0 může zahrát jak profesionální hráč, tak i absolutní nováček? V našem videu zjistíte, zdali na tento profesionální simulátor stačí průprava z řízení automobilů v reálném světě spojená se zkušenostmi z počítačových her.

Negativní odezvy

Nejčastěji jsou v negativních recenzích vytýkány již zmíněné nedodělky, a také nepříjemné problémy s ovládáním. Mnoho hráčů tvrdí, že nedostali novou hru, ale pouze starou hru v nové grafice a jedná se tak o jakýsi DiRT 4 s verzí 1.5 a nikoliv o pořádné DiRT Rally 2.0. Dotáhnout potřebuje i Force Feedback, kdy ve všech situacích necítíte povrch skrze volant tak, jak byste měli. Občas zkrátka funkce nefunguje správně a volant vám říká, že jedete na asfaltu a přitom se jedná o rozbahněný povrch.

Vesměs se ale dá říci, že se autorům reálný zážitek ze závodů rally povedlo přivést opět o něco blíže k hráčům. Fyzika závodních aut sice není bez chyby, ale je služná. Pokud však nevlastníte volant, moc zábavy si neužijete. Nejvyšší řiditelná výkonnostní řada automobilů pro vás bude nejspíše H2. Tam, kde při stejné rychlosti hladce projedete s H1 automobilem, silnější vozy neukočírujete, ať se snažíte sebevíc. Z tohoto pravděpodobně plyne řada negativních recenzí kritizující ovládací prvky hry. Pokud ale vlastníte volant, většinu z negativních recenzí můžete ignorovat. Pokud ne, raději si je prostudujte.

Chápeme, jakým směrem vývojář směřuje a že jednoduše nechce, aby v jeho závodním simulátoru dělali rekordy hráči na klávesnicích. Takže do světa DiRT Rally 2.0 se vydejte jedině s volantem.

Jízdy do neznáma

Jako nováček v rally závodních hrách jsem musel neustále nadávat na omezený počet restartů. Povětšinou je v DiRT sérii zvykem, že restarty vám hra nijak neurčuje, pouze jste za větší počet restartů obráni o bonusy. Pět restartů v DiRT Rally 2.0 na event je poměrně málo. Shakedown vám neukáže celou trasu a ve finále pak jedete většinu cesty naslepo. Tento problém by měl řešit kopilot. A je tomu opravdu tak. Většinou…

Kopiloti mají tendence se občas zapomenout a případně ne zcela jasně reagovat. Anglicky mluvícímu kopilotovi to ještě odpustíte, má výborný dabbing a zní, jako by s vámi seděl ve vozidle. Naopak polský kopilot je bída. Dabing se nevyvedl a vyloženě vás rozčiluje, že zní, jako by seděl ve studiu u kávy. Absolutně se tím zkazí požitek z jízdy.

Smíšené pocity se šíří

RaceNet je dalším z problémů hry. Hráčům vadí neustále probíhající synchronizace online. Téměř každá operace, včetně jízd, je uložena do cloudu. Offline hra tak nepřipadá v úvahu a bez stabilního připojení budete mít potíže. Mnoho hráčů si stěžuje i na problémy s přihlašováním a zdlouhavé čekání na server.

Ke hraní to tedy chce i stabilní připojení k internetu. Online módy jsou pak dobrou zábavou a časové eventy potěší. Porovnání časů s ostatními hráči má také něco do sebe a v tomto směru lze vývojáře pochválit.

Na hodnocení módu kariéry je ještě brzy, ale osobně se stavím na stranu příznivců, i když odpůrců je zhruba stejně tolik. Naopak potěšující novinkou jsou supersilné speciály. Sice vypadají, že z rally dráhy každou chvíli uletí, nicméně zní absolutně božsky. Hra nabídne i mapy vhodné pro protáhnutí oněch koňských sil navíc. Je to zábava a hlavně to skvěle zní!

Hra nadchne svou grafikou. Obzvláště podvečerní jízdy, či úsvity Ego enginu opravdu sluší. Pár menších grafických glitchů jsme zahlédli, a to převážně v Replay režimu. Při energické jízdě si toho všimnete jen těžko.

Pro koho je hra určená?

DiRT Rally 2.0 se přiblížilo masám, i když jen masám s volantem. V průběhu hra občas zapomíná na své skalní fanoušky, ale chápeme, že hledání kompromisu je těžké. Série DiRT byla vždy o soustředění – jediná chyba vás i tentokrát může vymazat z celého eventu. Naštěstí je tu několik pomocníků pro řízení, kteří pomohou s aklimatizací a přizpůsobí tak hru rozličné škále hráčů dle jejich řidičských schopností. Upravovat jde jak obtížnost, tak úroveň AI. Samozřejmě to ale neplatí při online hraní a u vybraných eventů.

Povedený simulátor umí hráče dost potrápit. Stále je to rychlá a obtížná hra, která vás vtáhne do děje. Ve své čisté podobě se často přirovnává k automobilovému Dark Souls. Vteřina nepozornosti, či špatně zapamatovaná trasa se může stát katastrofou. Proto je DiRT Rally 2.0 hlavně o tréninku, bez kterého to zkrátka nepůjde a až postupem času a ujetými kilometry budete zdokonalovat své schopnosti a mířit za stále lepšími výsledky.

Obrázek: DiRT Rally 2.0 se přibližuje masám a nadržuje hráčům s volantem

Hodnocení

Grafické zpracování je u pokračování oblíbené závodní série výborné. Zde není co vytknout. Občas zapomenete řídit a kocháte se východem slunce v údolí. Zpracování obtížnosti mě potěšilo svou přizpůsobivostí. Zahraje si nakonec opravdu kdokoliv a na jakékoliv úrovni. Přizpůsobení ovládání je naopak o něco horší. Hra doslova šikanuje uživatele klávesnic – i když tak trošku chápeme důvody. Občasné bugy také nepotěší a RaceNet jednoduše předchází špatná pověst. Hratelnost je dobrá, ale i tak soucítíme s autory některých ostřejších recenzí. Někdy to prostě ještě není ono.

Celkový dojem ze hry je dobrý a určitě stojí za to si ji zahrát. Sám jsem si zkoušel poprvé řízení realistického simulátoru na volantu a rozhodně se těším na další pokořování rekordů. Pokud máte doma herní volant, nemělo by vám DiRT Rally 2.0 ujít. A i pokud jste nováčky a o koupi volantu teprve přemýšlíte, bude tahle herní novinka slušným začátkem ve světě závodních her.

WP DataTables

Za zapůjčení herního volantu G920 děkujeme společnosti Logitech.

Hodnocení