Samsung Electronics potvrzuje svou dlouholetou dominanci na globálním trhu televizorů, kde si drží první místo nepřetržitě od roku 2006. Podle nejnovější studie výzkumné společnosti Omdia dosáhl v roce 2024 impozantního tržního podílu 28,3 %. Co za úspěchem stojí?
Výsledky jsou skutečně překvapující. V prémiové kategorii televizorů s cenou nad 2 500 USD (cca 62 000 Kč) Samsung ovládá téměř polovinu trhu s podílem 49,6 %. Podobně dominantní postavení si udržuje i v segmentu televizorů s úhlopříčkou 75 palců a více, kde jeho podíl činí 28,7 %. Samsung je v segmentu televizorů lídrem, který určuje směr celého odvětví.
O QLED je velký zájem, roste i OLED
Mimořádně úspěšné jsou pro Samsung technologie QLED a OLED. V segmentu QLED televizorů společnost prodala v loňském roce neuvěřitelných 8,34 milionu kusů, což představuje 46,8 % celého trhu. Trh s QLED televizory navíc zaznamenal poprvé v historii více než desetiprocentní nárůst.

19 let v řadě je úctyhodný výkon. Foto: Se souhlasem společnosti Samsung
Nezůstává však jen u QLED. V kategorii OLED televizorů Samsung prodal 1,44 milionu kusů, což mu zajistilo tržní podíl 27,3 %. Oproti předchozímu roku to znamená nárůst o celých 42 % v počtu prodaných kusů a o 4,6 % v tržním podílu.
„Devatenáctiletou vládu Samsungu na globálním televizním trhu umožnila především důvěra a podpora našich zákazníků,“ uvedl Hun Lee, výkonný viceprezident divize zobrazovacích zařízení v Samsung Electronics. „I nadále hodláme utvářet budoucnost televizního sektoru nejrůznějšími inovacemi, například modely s umělou inteligencí. Naše produkty a služby by měly smysluplným způsobem obohacovat každodenní život.“
Umělá inteligence mění pravidla hry
Na nedávném veletrhu CES 2025 Samsung představil technologii Vision AI, která znamená revoluci v oblasti domácí zábavy. Nejde o pouhé vylepšení obrazu – Vision AI dokáže analyzovat preference, záměry a zvyklosti diváků a přizpůsobit jim zážitek na míru. Personalizace dosahuje zcela nové úrovně.
Představte si televizor, který se učí z vašich zvyků a přizpůsobuje se jim. Který dokáže předvídat, co budete chtít sledovat. Který optimalizuje obraz a zvuk podle toho, co právě sledujete, ať už jde o sportovní přenos, film nebo hraní her. Vision AI nabízí pohled do budoucnosti, kde televizor není jen pasivním zařízením, ale aktivním společníkem pro oblast zábavy.
Umění pro všechny
Samsung také rozšiřuje dostupnost své internetové galerie Samsung Art Store. Ta byla původně výsadou majitelů lifestylového televizoru The Frame, nyní však bude přístupná i uživatelům letošních modelů Neo QLED a QLED. Digitální umělecká díla se tak dostanou do mnohem více domácností.
Art Store nabízí rozsáhlou sbírku uměleckých děl od klasických maleb až po současné fotografie a digitální umění. Když televizor právě nesledujete, může se proměnit v umělecké dílo, které oživí interiér.
S rostoucími úhlopříčkami a klesajícími cenami prémiových modelů se televizory stávají stále důležitějším prvkem domácností. Nejsou už jen zařízením pro sledování filmů a seriálů, ale centrálním bodem chytré domácnosti. V následujících letech můžeme očekávat další průlomové inovace. Umělá inteligence bude hrát stále významnější roli, stejně jako propojení s ostatními chytrými zařízeními prostřednictvím ekosystému SmartThings. Samsung si chce udržet svou pozici lídra i nadále. Povede se mu to? Uvidíme, našlápnuto má velmi dobře.
Zdroj: TZ Samsung