Škoda Auto chce dát svým vozům smysl i ve chvílích, kdy jen nehybně stojí. Majitelé nových modelů budou moci využít kufr svého auta jako místo, kde jim kurýr zanechá balíček z e-shopu. Projekt startují Zásilkovna, Alza a kurýrní služba DoDo. Jak bude fungovat?
Další z drobných vychytávek mladoboleslavské značky si klade za cíl udělat z kufru moderních automobilů bezpečnou schránku na balíčky. Služba „Přístup do vozu“ umožní třetím stranám ve vybraný okamžik přístup do kufru automobilu. Díky tomu může kurýr doručit do kufru auta např. nákup z e-shopu.
Stačí mít novou Škodovku
Po úspěšném ukončení pilotu v Praze, který je plánován na konec tohoto roku, a odladění všech technických bodů k zajištění plné a bezproblémové funkcionality této služby, bude tato představena i na dalších místech jak v České republice, tak i na zahraničních trzích. Následný rollout služby je aktuálně v přípravě v kooperaci s našimi stávajícími, ale i budoucími partnery.
Základem všeho je kompatibilní vůz značky Škoda Auto. Podporovány jsou modely vyrobené v roce 2019 a novější, přičemž musí mít aktivovaný balíček Care Connect a funkci Vzdáleného Odemknutí/ Zamknutí. Pro aktivaci funkce je nezbytné provést ověření identity u dealera Škoda Auto. U vozů ENYAQ iV, KAMIQ a SCALA bude služba zpřístupněna později.
„Spokojenost našich zákazníků je pro nás nejvyšší prioritou. Proto jsem rád, že jsme jim jako přední inovátor na poli evropské e-commerce tuto bezpečnou bezkontaktní službu dokázali nabídnout mezi prvními partnery v Česku. Na realizaci projektu se naše týmy IT a logistiky podílely od jeho prvotní koncepce. Díky tomu je služba plně integrovaná do našeho ekosystému a pro zákazníky vlastnící technicky způsobilý automobil stejně přístupná jako běžné doručení do AlzaBoxu,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
Jak doručení do kufru auta funguje?
Aby zákazník mohl službu využívat, musí být registrován ve Škoda Connect. V aplikaci MyŠKODA pak aktivuje funkci „Přístup do vozu“. Proces objednání se pro jednotlivé partnery liší. V případě Alza.cz je nejdříve potřeba udělat propojení účtu Škoda Connect s účtemu u Alzy. Následně již zákazník objednává u partnera standardním způsobem a zvolí jako způsob dodání „doručení do vozu“.
Při volbě doručení v Zásilkovně si musí zákazník nejprve zásilku objednat na svou domácí adresu a poté ji může přesměrovat do vozu pomocí e-mailu, který od Zásilkovny obdrží. Zásilkovna též umožňuje doručit do vozu také objednávky z e-shopu Škoda. Při využití služeb společnosti DoDo, pak zákazník při objednávání uvede, že chce svou zásilku doručit do vozu. Každou zásilku tak potvrzuje samostatně. Konkrétní kurýr následně může jedinkrát odemknout příslušné vozidlo pro doručení zásilky.
Je přístup do vozu bezpečný?
Na sociálních sítích se množí názory jednotlivců, kteří podobný přístup považují za nebezpečný. Pouštět cizího člověka do kufru auta přeci jen nezní jako něco, co by bylo 2× bezpečné. Však i Policie ČR upozorňuje, že „Auto není trezor“. Riziko lze spatřit především v situacích, kdy někdo kurýra uvidí vkládat balíček do kufru auta. Pro zloděje může jít o signál, že se v něm nachází něco cenného.
Tak či onak je důležité myslet na to, že je služba volitelná a zcela dobrovolná. Kdo ji nebude chtít používat, nemusí dělat nic. Kdo ji používat chce, musí si ji aktivovat. Testovací provoz navíc určitě ukáže, jaké překážky mohou podobný projekt potkat a ke kolika krádežím nakonec dojde.
Zdroj: Škoda Auto
Autor svou češtinou prozrazuje míru své polovzdělanosti.