Na pražském Chodově jsme narazili na nezvyklý pohled – zaparkovaný elektromobil Xiaomi SU7 Max v elegantní šedé barvě. Rámeček registrační značky naznačoval dovoz z Ukrajiny a podle všeho právě čeká na české značky. Jde o první exemplář čínského sportovního sedanu, který by mohl brzy jezdit na českých značkách.
Podle zdrojů redakce inSmart.cz by značka mohla Xiaomi uvést svůj první elektromobil (pravděpodobně základní model řady SU7) na evropský trh už v roce 2026, tedy o rok dříve, než se původně předpokládalo. Oficiální informace o ceně a dostupnosti zatím chybí. V registru vozidel se tento konkrétní kus ještě neobjevil, ale dá se očekávat, že během následujících dnů či týdnů by mohl být přihlášen. Nejde tedy o oficiální dovoz.

Model má baterii o kapacitě 101 kWh. Foto: Redakce inSmart.cz
Líbivá karoserie s aerodynamickým tvarem
Xiaomi SU7 Max je nejvyšším modelem řady a zaujme na první pohled líbivým designem s proudnicovými křivkami. Koeficient odporu vzduchu dosahuje 0,195 Cd, což z něj dělá jedno z nejaerodnamičtějších aut na trhu. Tvar připomíná fastback, přestože jde fakticky o sedan s klasicky otevíraným kufrem.
Foto: Redakce inSmart.cz
Na barcelonském veletrhu MWC letos model předvedl nejen elegantní blankytně modrou barvu laku, ale také působivé světlomety a funkční průduchy před předními koly. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport EV s rozměry 245/40/R20 vpředu a 265/40/R20 vzadu.
Technické parametry pro náročné
Pod kapotou, respektive v podvozku, skrývá Xiaomi pokročilou techniku. Společnost využívá vlastní lis, který podle tvrzení výrobce převyšuje parametry Tesla Gigapress. Trakční baterie typu CTB může teoreticky dosáhnout kapacity až 150 kWh, prodávaná varianta má 101 kWh.

Foto: Redakce inSmart.cz
Udávaný dojezd? Až 1200 kilometrů podle čínské normy CLTC. V reálném evropském provozu by však šlo spíše o hodnoty kolem 800 kilometrů, což je stále nadstandardní číslo. Pro srovnání, Tesla Model S Long Range nabízí dojezd kolem 650 kilometrů dle normy WLTP.
Kdy dorazí oficiálně?
Představitelé Xiaomi na barcelonském veletrhu mluvili o vstupu na evropský trh v horizontu dvou let. Naše zdroje však naznačují možný příchod už v průběhu roku 2026. To by znamenalo překvapivě rychlý postup vzhledem k tomu, že se jedná o první automobil značky.
Cena zůstává velkým otazníkem. V Číně se základní model SU7 pohybuje kolem 650 tisíc, SU7 Max vyfocený na Chodově pak kolem 900 tisíc. Evropská verze však bude pravděpodobně dražší kvůli dovozním clům a lokalizaci. Očekávat lze částku někde kolem 1,1-1,5 milionu korun.

Foto: Redakce inSmart.cz
Xiaomi vstupuje do segmentu, kde už působí zavedené značky jako Tesla, Porsche, Škoda či řada čínských konkurentů v čele s BYD. Kombinace pokročilé techniky, atraktivního designu a potenciálně konkurenceschopné ceny by však mohla zákazníky zaujmout.
Zdroj: Redakce inSmart.cz


