To není vtip. Bethesda se rozhodla ke znovuvydání Doomu a Doomu 2, tentokrát s podporou Steamu, poskytnout nativní podporu rozlišení v poměru 16:9.
Společnost to potvrdila v příspěvku na blogu. Bethesda reálně modifikovala renderovací engine původního Doomu tak, aby byla podpora bez letterboxingu. Nejde tak o roztažení obrazu nebo využití černých sloupců po stranách, ale skutečné 16:9.
Opravy a novinky v oficiálních verzích se bude vztahovat i na většinu portů, neboť budou zahrnuty v open source kódu hry, dostupném všem vývojářům. To ocení ti, kteří hrají Doom třeba na Nintendu Switch, Androidu nebo iPhonech – ono totiž Doom jde rozjet prakticky na čemkoliv. Bez legrace, Doom kutilové rozjeli na staré videokameře značky Kodak, tiskárně či bankomatu. Nebo termostatu, jako na videu výše.
Pro relativně kompletní výčet doporučujeme webovou stránku It Runs Doom na Tumblru. Jde tam například najít video, kde postava v Elder Scrolls: Morrowind hraje s vaší pomocí Doom skrze DOS. Vážně.
Ale zpět k aktualizaci jedné z nejslavnějších videoher všech dob. Na Androidu nyní Doom a Doom 2 lépe podporují zařízení s 90Hz a 120Hz displeji, což je rovněž novinka. Bethesda se k prastaré hře vrací zřejmě i kvůli propagaci nových dílů série, jako je nedávný Doom: Eternal.
Kompletní výčet novinek a zdroj: Bethesda