Ačkoliv z technologického hlediska slyšíme o volbách primárně díky elektronickým volbám – a jejich smysluplnosti – tentokrát zabrousíme do světa videoher, a to mírně bizarním způsobem.
Joe Biden spolu s Kamalou Harris (či spíše jejich tým) vypustil do světa mapu do Fortnitu. Mapa určená pro singleplayer zabere asi 30 minut a jejím cílem je… no, těžko říct.
„Digitální kampaň“ cílí na volnočasové aktivity potenciálních voličů. Což o to, hry jsou populární a budou oblíbené stále více a více spolu s tím, jak první generace, která s nimi byla od počátku života v kontaktu, dospívá a má vlastní děti. Je však otázkou, zdá je právě tohle tou správnou cestou.
Risk bez zisku?
Je to sice zajímavý nápad, ale těžko říct, zda dává smysl. Fortnite cílí především na děti – které volit stejně nemohou – a lze pochybovat o tom, že starší hráči budou mít o jakousi „předvolební mapu“ zájem, obzvláště pro solo hru a obzvláště, když její provedení není zdaleka stoprocentní.
Další otázkou je, zda se k cílové mapě vůbec dostanou nerozhodnutí voliči. Hráči videoher navíc bývají významně mladší a z relativně rozumných majetkových poměrů.
Mapa obsahuje několik misí, mezi něž patří stavba 5G věží a výzkumné laboratoře, jezení zmrzliny, modifikace výrobní linky na elektrická vozidla a hledání běžeckých tenisek Kamaly Harris.
Propojovat virtuální svět s reálnou politickou kampaní je přinejmenším riskantní, ale je pravdou, že se doba posunula někam jinam – možná už na to zkrátka dozrál čas a Biden dává první ochutnávku toho, jak budou vypadat budoucí politické předvolební kampaně mířící na mladé voliče.
Zdroj: Verge