Ačkoliv si původně většina lidí myslela, že jde o aprílový žert, ukazuje se, že zřejmě ne. A že Microsoft, či konkrétně jeho přidružená herní divize Xbox, skutečně postaví „Series X“ miniledničku.
Celý nápad s zrodil z memů – jak jinak. Z tvaru a velikosti konzole Xbox Series X si dělala legraci polovina internetu, a ne nadarmo. Skutečně totiž připomíná miniaturní ledničku. Xbox na vtipy několikrát zareagoval, dokonce zveřejnil tweet, kde srovnává dimenze skutečné lednice a své konzole. Konzole je, pravda, poněkud menší.
Včera večer se ve finální anketě Twitteru – zveřejněné marketingovým týmem sociální sítě – volily, jako každý rok, nejpopulárnější firmy aktivní na Twitteru. Microsoft slovy marketingového šéfa Xboxu, Aarona Greenberga, přislíbil, že pokud Xbox celou anketu vyhraje, tak miniledničku skutečně postaví.
Ok…here goes. Help @Xbox win this and we’ll put into production this year REAL XBOX SERIES X MINI FRIDGES! Yep, you read that right. Not an April Fools joke. Not clickbait. #Xbox #BestofTweets https://t.co/vm5B0kZht1 pic.twitter.com/A28hWBP3Db
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) April 2, 2021
A Xbox nakonec zvítězil v poměru 50,5 ku 49,5. Těsná výhra, ale postačí.
Greenberg ihned poté potvrdil plány miniledničku skutečně vyrobit a po pochybnostech, zda se nejednalo jen o pokračování aprílového veselí, potvrdil, že nejde o vtip ani o clickbait, a že Xbox skutečně miniledničku ve tvaru svojí nejnovější konzole vytvoří.
První miniledničku chce poslat firmě na cukrovinky Skittles, kterou Xbox porazil.
Thanks to everyone who voted, this was down to the wire and thrilling to follow. Now that @Xbox won, we will move forward on our promise to make those Xbox Series X Mini Fridges. First one off the line will be filled with games & headed to our friends @Skittles of course! 💚🌈 https://t.co/xeeN8yLGV8
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) April 2, 2021
Miniledničky se mají vyrábět už letos, více o nich zatím známo není. Je pravděpodobné, že nepůjde o sériově vyráběnou záležitost, ale jen omezené množství kusů určené pro různé soutěže, partnery a podobně.
Přesto jde o krásnou ukázku toho, jak velký vliv mají sociální sítě, a přízeň jejich mnohdy velmi náročných uživatelů, na marketing a chování firmy.
Úvodní fotografie: Microsoft
Zdroj: Verge