Unikátní záběry z továrny: Škoda v Česku začala vyrábět bateriové systémy pro elektromobily

Automobilka Škoda Auto začala v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět bateriové systémy MEB. Z České republiky chce udělat evropské centrum elektromobility. 

Koncern Volkswagen staví své elektromobily především na platformě MEB (Modular Electrification Toolkit), který najdeme i ve vozech, jako jsou Škoda ENYAQ, Volkswagen ID či Audi e-tron. Právě pro ně bude česká továrna v Mladé Boleslavi vyrábět přes 250 000 bateriových systémů ročně. Jde o první závod, kde se baterie mimo Německo montují.

Výroba je bezpečná, většina práce je na robotech

Výroba je z velké části automatizovaná, a to i díky investici zhruba 130 milionů EUR do moderní výrobní linky. Pouhých 250 zaměstnanců tak ročně vyrobí pro Volkswagen přes 250 000 bateriových systémů, přičemž do konce roku 2023 dojde k dalšímu rozšíření výroby a kapacita tak naroste na více než 380 000 systémů ročně.

Christian Bleiel, vedoucí Výroby komponentů ve ŠKODA AUTO, doplňuje: „Naše nová montážní linka bateriových systémů pro platformu MEB nastavuje měřítka v efektivitě, automatizaci, přesnosti, čistotě a digitalizaci. Ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components, našimi partnery a dodavateli, činíme prostřednictvím zahájení výroby bateriových systémů zásadní krok v transformaci v rámci přechodu od spalovacích motorů směrem k elektromobilitě. Další pak učiníme na konci roku 2023, kdy rozběhneme druhou fázi rozšíření výroby a budeme schopni vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů.

Obrázek: Unikátní záběry z továrny: Škoda v Česku začala vyrábět bateriové systémy pro elektromobily

Do roku 2030 se nabídka Škodovky rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV. Foto: Se souhlasem Škoda Auto

MEB aneb co se v Česku vyrábí?

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB:

  • Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh.
  • Střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh.
  • Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh.

Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. ŠKODA AUTO vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech SUPERB iV, OCTAVIA iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Škoda ukázala video, na němž lze spatřit nejen robotizaci a automatizovanou výrobu, ale také plně automatizovaný sklad baterií o rozloze 3 500 m2, kam se vejde na 3 200 bateriových systémů (32 vagónů denně), což odpovídá 2 dnům výroby. Baterie ze závodu v Mladé Boleslavi následně míří přímo na montáž či partnerům z Volkswagen Group.§

Zdroj: Škoda Auto

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge