Z herního průmyslu se stává dojná kráva. Stále častěji se objevují free-to-play tituly s mikrotransakcemi a postupně rostou náklady na investice do konzolí a samotných herních novinek. To je zkrátka inflace. Tomuto segmentu se však daří velice dobře a jednou bude cennější než filmový i hudební průmysl.
I herní průmysl zasáhl konec pandemie, kdy lidé odložili ovladače (nebo myš, chcete-li) a vyběhli ven. Nevyhnuly se mu ani rostoucí náklady po vypuknutí války na Ukrajině, následné propouštění a zavírání studií. Ceny her letěly vzhůru.
Nejen samotných her, zdražovalo i předplatné herních pasů a jejich modely již dříve změnila japonská společnost Sony a nyní i americký gigant Microsoft v případě Xboxu. Jak ukázala nová analýza, hráči však drží krok.
Globální příjmy herního průmyslu dosáhnou v následujících letech impozantních rozměrů, uvedla podle serveru Insider Gaming společnost Bain & Company. Do roku 2027 atakují hranici 300 miliard dolarů. Ještě v roce 2022 to bylo 199 miliard dolarů.
Podle zprávy jsou velice vášnivými hráči hlavně teenageři ve věku 13 až 17 let, kteří u videoher tráví o 40 procent více času než u ostatních médií, jako jsou filmy nebo televizní pořady. Tento formát je pro ně, jak se zdá, přitažlivější.
Vzestup herního trhu
Firma připomněla, že do herního průmyslu teče mnohem více peněz díky akvizicím, jako bylo odkoupení firmy Activision Blizzard Microsoftem. Roste i trh s mobilními hrami a e-sport se těší takovému zájmu, že se volá po jeho zařazení mezi tradiční sporty.
V turnajích se také točí velké peníze. Na hrách však vydělávají i streameři a influenceři. Postupně se z nich stávají multimediální superhvězdy, přitahující miliony a miliony diváků, dosahující naprosto šílených příjmů jednoduše online vysíláním.
V herním průmyslu se tedy točí opravdu hodně peněz, a jak upozorňuje Insider Gaming, tento trh bude zanedlouho mnohem cennější než ten filmový nebo hudební. Je to jen otázka času, a to hlavně díky technologickému pokroku.
Ten umožňuje vytvářet hry stále atraktivnější co se grafického zpracování a stále větší realističnosti týče. Jenom připravované GTA 6 z hráčů vytáhne miliardy. A to nezapomínejme na pokračování Cyerpunku nebo legendárního Zaklínače.
Zdroje: Insider Gaming