Elektrický supersport drtí rekordy, pohání ho tři elektromotory s celkovým výkonem 1548 koní a na Nürburgringu již pokořil dlouholetý rekord. Seznamte se s Xiaomi SU7 Ultra – bestií, která míří na trůn nejrychlejších luxusních elektromobilů světa.
Xiaomi představilo nový elektrický supersport SU7 Ultra, který vychází z úspěšného modelu SU7. Srdcem vozu je revoluční třímotorová soustava, která kombinuje dva motory V8s s jedním motorem V6s. Hlavní hnací agregát V8s představuje technologický vrchol ve své kategorii – dokáže se roztočit až na neuvěřitelných 27 200 otáček za minutu, což z něj činí nejvýkonnější sériově vyráběný hlavní pohonný motor současnosti.
NEWS: The (stripped down) Xiaomi SU7 Ultra EV prototype has become the fastest 4-door car at the Nürburgring with a lap time of 6:46.874. pic.twitter.com/GwAttrn3F9
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) October 29, 2024
Impozantní motorová sestava produkuje maximální výkon 1548 koní, díky němuž dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 kilometrů v hodině za pouhých 1,98 sekundy. Ještě působivější je pak sprint z klidu na 200 kilometrů v hodině, který zvládne za 5,86 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 350 kilometrů v hodině, což z něj dělá nejrychlejší sériově vyráběný čtyřdveřový automobil na světě.
O skutečných schopnostech vozu svědčí čerstvý rekord na legendárním okruhu Nürburgring, kde SU7 Ultra překonal dosavadní rekord v kategorii čtyřdveřových vozů časem 6 minut, 46 sekund a 874 tisícin.
Specialita pro náročné
Bezpečnost a ovladatelnost zajišťuje brzdový systém, který dokáže vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti na vzdálenosti pouhých 30,8 metru. To je možné díky speciálně vyladěnému podvozku, který byl optimalizován pro maximální kontrolu a vyšší práh ovladatelnosti i v extrémních situacích.
V oblasti aerodynamiky využívá SU7 Ultra několik pokročilých řešení. Vůz je vybaven aktivním zadním difuzorem, který nabízí dva adaptivní režimy pro optimální vyvážení odporu vzduchu a přítlaku. Na zádi najdeme pevné karbonové křídlo o úctyhodné šířce 1560 milimetrů s hloubkou 240 milimetrů, které při vysokých rychlostech generuje významný přítlak. Přední část vozu charakterizuje zvětšená maska chladiče, která nabízí o 10 procent větší chladicí plochu než předchozí modely.
Interiér vozu kombinuje luxus se sportovními prvky. Nově navržená sportovní sedadla disponují vylepšenou aktivní boční oporou s rychlejší odezvou a širší podpůrnou plochou, což zajišťuje lepší stabilitu těla při dynamické jízdě. Sportovní volant, potažený prémiovou Alcantarou, má charakteristický plochý vrchní a spodní profil a je doplněn o žlutou značku ve 12 hodinové pozici pro lepší orientaci při vysokorychlostních manévrech. Červené tlačítko Boost na volantu a žluté bezpečnostní pásy podtrhují závodní DNA novinky.
Technologickou vyspělost vozu dokládá i zcela nové uživatelské rozhraní s exkluzivním kokpitovým designem, které zahrnuje centrální displej, přístrojový panel a head-up displej. A že sporťák musí být také slyšet? Zvukový projev vozu lze přizpůsobit díky třem profilům Electric Sport Sound – Ultra Electric, Ultra Sonic a Ultra Pulse, přičemž zvuk je reprodukován přes výkonný 40W externí reproduktor.
Vozidlo jde v Číně do předprodeje za cca 2,5 milionu korun. Konkurovat chce především modelům Porsche Taycan, Macan a Performance verzím elektromobilů Tesla.
Zdroj: TK Xiaomi