Představte si, že z noční můry, v níž vás někdo brutálně zavraždí, se probudíte do ještě horší noční můry, kde najdete ještě strašlivější způsob smrti. A tak se to děje pořád dokola, dokud se umírání nestane vaším jediným smyslem existence. Přesně takový osud potká v chystaném snímku Until Dawn partičku mladých hrdinů. Film od společnosti Sony je adaptací legendární hororové hry. Dosti volnou adaptací.
Fanoušci hry Until Dawn od studia Supermassive Games byli zvědaví, jak si tvůrci filmu poradí s mechanikou „zvol si svůj osud“. Hra je totiž postavena na tom, že volby samotných hráčů určují, zda se dožijí konce.
„Kolik smrti v sobě ještě máš?“ Již tato věta z traileru jasně naznačuje, že tvůrci se od videoherní předlohy razantně, ale chytře odklonili. Hrdinové snímku zůstanou uvězněni v časové smyčce, v níž budou umírat pořád a pořád dokola, dokud nenajdou způsob, jak přežít, píše server Games Radar.
„Jsou nuceni znovu a znovu prožívat noční můru – jen pokaždé je děsivější než ta předchozí a hrozba je jiná. Naděje se (s každou noční můrou) zmenšují a skupina si brzy uvědomí, že jim zbývá pouze omezený počet smrtí. A jediný způsob, jak uniknout, je dožít se svítání,“ uvádí oficiální synopse.
Umři, abys našel způsob, jak žít
Příběh začíná zmizením dívky jménem Melanie (Maia Mitchell), kterou se vydá její sestra Clover (Ella Rubin) s partou přátel hledat do opuštěného návštěvnického centra. V domě ale zjistí, že padli do strašlivé pasti, v níž budou umírat.
Hned během první noci celou skupinu nebožáků vyvraždí maskovaný vrah. Vrátí se však na začátek noci, aby zemřeli ještě brutálněji – například následkem rozsápání strašlivými příšerami připomínajícími Wendiga z původní hry.
Hlavní hrdinové na kolotoči smrti hledají způsob, jak nezemřít. S hrůzou však zjistí, že nikdo, kdo tady skončil před nimi, nepřežil (už definitivně) třináctou noc.
Jak upozorňuje server Collider, téma časové smyčky je v Hollywoodu v podstatě ohraným tématem. Vzpomenout můžeme třeba na legendární snímek Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow) nebo na Hromnice o den více (Groundhog Day). Until Down však hraje do karet skutečnost, že odkazuje na videoherní mechaniku a díky tomu i videohru připomíná – musíte umírat opakovaně, dokud nenajdete cestu ven.
Zdroj: Games Radar, Collider