Český svátek hráčů je zpět v plné síle, mohl by svůj potenciál ale využít i lépe.
První „post-pandemický“ Game Access ukázal tvorbu velkých českých a slovenských studií, hojně cosplayů (obzvlášť s tematikou Zaklínače nebo Cyberpunku) a samozřejmě spoustu otevřených pracovních pozic. Vývojářů není nikdy dost, a především technicky zaměřených míst je volných nadbytek.
Celá konference má letos obecně znatelný pracovní ráz. Zatímco indie vývojáři ve velkém počtu přišli ukázat svou tvorbu veřejnosti a médiím, velká studia jako Hangar 13, Bohemia Interactive nebo Warhorse Studios spíš hledají perspektivní zaměstnance.
Bude nové Kingdom Come?
Na nové projekty jsme se samozřejmě ptali, odpovědi nicméně byly dle očekávání. Nejlépe to v podstatě za všechny shrnul HR manažer studia Warhorse: „Pracujeme na neoznámeném projektu“. Co si z toho vezmete, to je na vás. My bychom rádi viděli pokračování Kingdom Come, ale kdo ví.
Mezi indie hrami je několik velmi zajímavých potenciálních hitů, na některé z nich vám v budoucnu přineseme recenzi. Nechybí poměrně známé 1428: Shadows over Silesia, financované mimo jiné přes Hithit.
Nelze se ale místy ubránit dojmu, že by Game Access se svou lokací na brněnském výstavišti a se slušnou účastí mohl nabídnout i víc. Ráz akce míří na indie vývojáře, ale neuškodilo by lepší využití vystavovacích prostor. Ale uvidíme, den ještě neskončil.
Úvodní fotografie: Unsplash