Společnost Google v tichosti oživila své ikonické logo „G“ novým designem, téměř 10 let po poslední úpravě.
Jedna z nejslavnějších technologických ikon se až donedávna skládala v plně vybarvených dílků korespondujících s barevným schématem Googlu, přičemž každá z částí písmene „G“ měla jasně vymezené hranice. Po nedávné aktualizaci se však barvy vzájemně prolínají v gradientním stylu. Stará dobrá čtveřice barev – modrá, zelená, žlutá a červená – ale v „géčku“ zůstává i nadále.

Gradienty jsou zpět. Nové logo působí barevněji. Foto: Se souhlasem společnosti Google
Na změnu loga upozornil server 9to5Google, nepřišla tedy s žádným oficiálním oznámením. Již nyní ale přítomnost nového designu hlásí uživatelé operačního systému iOS v rámci aplikace Google Search. Překvapivé ale je, že Android zatím zůstává u staré, barevně oddělené verze.
Důvod změny zatím zůstává tajemstvím
O důvodu či významu této proměny loga Googlu lze zatím pouze spekulovat. Podle některých chce technologický gigant se sídlem v Mountain View sladit ikonu s novými produkty, například balíčkem AI nástrojů Gemini, který má ve svém logu také gradientní styl, byť v odstínech modré, fialové a růžové. Význam může být také metaforický, a prolínání barev může symbolizovat odstraňování hranic, které Google aktuálně zavádí. Příkladem za všechny je postupné nahrazování původního internetového vyhledávače asistentem Gemini.

Toto logo Googlu se nejspíš již brzy stane minulostí. Foto: Pixabay
Nelze také předjímat, zda-li se podobných změn dočkají i loga jiných aplikací z dílny Googlu, včetně prohlížeče Chrome či Map Google. Ikonická písmenka na domovské stránce také zatím zůstávají beze změny. Jisté ale je, že jde o nejzásadnější proměnu, kterou Google v posledních 10 letech v rámci designu své značky zavedl. Možná se tedy můžeme těšit na velké změny, které si pro nás tento technologický gigant chystá. O některých z nich bychom se mohli dozvědět již brzy v rámci konference I/O 2025 plánované na příští týden.