Hořící elektromobil nemusí do bazénu, hasičům stačila speciální deka

Požár nabíjeného elektromobilu ve Vilniusu hasiči vyřešili za pomoci speciální deky a práškového přístroje. Jednoduché řešení získává na oblibě. Jak funguje?

Často se setkávám s názorem, že hořící elektromobil musí být uhašen ponořením do bazénu s vodou. To však zdaleka není pravda a už vůbec nejde o jediný možný způsob. Podobně jako u požárů spalovacích vozidel, i zde je důležitý rozsah požáru a jeho příčina.

Obrázek: Hořící elektromobil nemusí do bazénu, hasičům stačila speciální deka

Hasicí deka v praxi. Cílem je, aby se požár nerozšířil na další vozidla a co nejdříve skončilo hoření. Nehledě na typ pohonu. Foto: Se souhlasem Bridgehill

Hořící elektromobil hasiči uhasili speciální dekou

Důkazem jsou specializované hasicí deky, které dokáží v řádu sekund izolovat jak plameny, tak nebezpečné zplodiny hoření. Jedna nyní našla uplatnění při požáru elektromobilu v litevském Vilniusu. V tamní nákupní galerii Europa začal hořet nabíjený elektromobil značky Peugeot. Hasiči po vzoru svých amerických kolegů nesáhli po systému typu Cobra, ale po hasicí dece a jednoduchém práškovém přístroji.

Ačkoliv tedy na místo vyjelo hned 6 hasičských aut, což je vzhledem k požáru v nákupním centru logický krok, nebyl větší zásah nakonec třeba. Hasiči konkrétně použili hasicí deku Bridgehill PRO X Car, kterou lze podle výrobce použít až třicetkrát. Deku lze samozřejmě použít na požár jakéhokoliv vozidla. Funguje na jednoduchém principu, kdy plameny jednoduše zadusí.

Dekou se mohou vybavit nejen záchranné složky, ale např. také servisy, parkoviště či nákupní centra. V případě podobného požáru jim deka umožní rychlou reakci, kdy zabrání šíření požáru a toxických zplodin do okolí. Oproti drahé technice, pro jejíž používání je zapotřebí také školený profesionál, jde o jednoduché a levné řešení. Pro natáhnutí deky stačí dva lidi, viz video. Profesionální verze Pro X o rozměrech 6×8 metrů vyjde na necelých 90 tisíc Kč, což není mnoho.

Požáry elektromobilů jsou podle dustupných statistik méně česté než požáry spalovacích vozidel. Podle AutoinsuranceEZ nejčastěji hoří hybridy, a to kvůli množství součástek a natěsnanému prostoru. Pokud vás zajímá více na téma požárů elektromobilů, doporučuji toto vlákno na sociální síti X, kde odborník a redaktor Světa Motorů vyvrací časté mýty.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge