Vybrat ideální doménu pro webovou stránku může být důležitým krokem při budování vašeho online podnikání nebo osobního projektu. Doména je jedinečný název, který lidé používají k nalezení vaší webové stránky a může velký vliv na úspěch vašeho projektu. Zde je 5 tipů, na co myslet při výběru ideální domény pro vaše webové stránky.
- Zvažte klíčová slova: Vyberte si doménu, která obsahuje klíčová slova, která souvisí s tématem vaší webové stránky. To může pomoci lidem snadněji najít vaši stránku pomocí vyhledávačů. Pokud se jedná o firemní web, bývá volba domény poměrně jednoduchá – použijete název firmy. U delších víceslovných názvů je dobré zamyslet se nad zkrácenou verzí.
- Buďte struční a zapamatovatelní: Vyberte si krátkou a jednoduchou doménu, kterou lidé snadno zapamatují a nebudou mít problém zadat ji adresního řádku prohlížeče.
- Vyberte správnou koncovku domény nejvyššího řádu (TLD): Domény nejvyššího řádu, jako je .com, .eu nebo .cz jsou a návštěvníky důležité, zvažte tedy pro svou stránku takovou koncovku, která je nejlépe vhodná pro vaše publikum. Koncovek jsou k dispozici vyšší stovky. Pro český trh dávají smysl především výše zmíněné, ale nemusíte se bát kreativity. V takovém případě jen dejte pozor na dobrou zapamatovatelnost.
- Vyhněte se snadno zaměnitelným slovům: Špatně zapamatovatelná slova, která lze snadno zaměnit za jiná, nejsou vhodnou volbou. Raději se jim vyhněte, nebo si nákup domény pojistěte nákupem překlepových domén, tedy takových, které by uživatel při snaze napsat vaši adresu mohl napsat omylem také.
- Ověřte si dostupnost: Než doménu umístíte na své materiály a začnete jásat, ujistěte se, že doména, kterou jste si vybrali, je volná a dostupná k registraci. Učinit tak můžete na webových stránkách doménového registrátora. Z vlastní zkušenosti můžeme doporučit ACTIVE 24, kde si lze vybrat z desítek domén.
- Přemýšlejte dlouhodobě: Vyberte si doménu, kterou budete moci používat po mnoho let, nejen pro aktuální projekt, ale i pro budoucí projekty.
Výběr ideální domény může zabrat dlouhé týdny, nebo jen několik minut. Mějte na paměti klíčová slova, zvažte branding, dostupnost, své budoucí plány a vyberte si spolehlivého registrátora.