Jedna z největších událostí českého gamingu se minulý víkend hemžila zajímavými hosty. Akci svou návštěvou poctil i David Mullich, hlavní vývojář legendární hry Heroes of Might & Magic III a IV.
Tento rok se v Brně sešlo ještě mnohem více hostů z herních AAA studií než minulý rok. Po informacích a zkušenostech lačnící návštěvníci měli možnost setkat se např. s Willem Shenem z Bethesdy, Sarah Baeulieu z Ubisoftu, Troyem Johnsonem z Avalanche Software, Cristina Vega z IOI interactive ad.
Akce se zúčastnil i vývojářský veterán Warren Robinett, který vytvořil první akční adventuru Adventure na systému Atari 2600 v roce 1980.
Neoznámené projekty ze všech stran
Konferenci jako vždy doplňovala stanoviště různých studií a několik z nich drží pod pokličkou neoznámené projekty. Bohemia Interactive chystá blíže nespecifikované RTS. Podobně tajnůstkářské bylo i studio Madfinger Games, které pro změnu chystá nový shooter. Ashborne Games připravuje strategickou hru, odhalit by ji mělo 11. 6. 2023 během PC Gaming Show.
Zajímavou hru připravuje i studio Perun Creative. Tady byli vývojáři více sdílnější. Můžeme se těšit na akční adventuru Kromlech inspirovanou hrami Gothic 1, Blade of Darkness a soulovkami. Zatím víme, že hráč se bude pohybovat mezi Kelty v období doby železné a bude bojovat s tajemnou silou, která ničí okolní svět.
Podpora gamingové komunity
Game Access tradičně pomáhá i malým indie studiím se zviditelnit a představit svoje pracně vydřené projekty. Většinu zúčastněných velmi zaujala sci-fi hra Silence of the Siren inspirovaná právě již zmiňovanou Heroes of Might & Magic III, kterou vytvořilo studio Oxymoron Games. Titul dostal dokonce na konferenci i cenu za nejlepší gameplay.
Dále mohli návštěvníci narazit třeba na hybridní multiplayer hru Silica, jejíchž vývoj podporuje herní inkubátor od Bohemia Interactive, spojující v sobě žánry FPS a RTS, zasazenou do prostředí vyprahlé planety, na které spolu bojují dvě lidské frakce a rasa hmyzích mimozemšťanů.
Velké pozornosti se těšila i akční adventura Wind Rider vyprávějící příběh o sirotkovi řídícím létající kolo. Zajímavých her bylo ale k vidění více než dost. Za zmínku ještě stojí karetní RPG HeistGeist ze světa cyberpunkové střední Evropy, akční roguelite Near the Fear, kde řídíte pronásledované auto a pro chvilku pohody pixelartové adventury Castle Dornstein a Goblin’s Journey.
Ač má Game Access stále určité rezervy, tak se jedná o vydařenou akci, která má velký dopad nejen na propagaci místní indie scény, ale i rozvoj zkušeností díky podnětným přednáškám a zároveň poskytuje velký prostor pro networking nezbytný k nacházení zkušených vývojářských matadorů a nových talentů.
Zdroj: Redakce inSmart.cz