Prodávané kousky pravděpodobně nejsou v nejlepším stavu, ale některé z nich jsou kousky se zajímavým příběhem. Za pouhých 55 000 Kč si lze pořídit např. 54 let starý Boeing 707-300, který létal ještě v roce 2009 a byl poškozen při přistání.
Úřad Kenya Airports Authority (KAA) vyhlásil aukci na prodej 73 opuštěných letadel, která byla odstavena na různých keňských letištích. Letadla, která pravděpodobně kdysi létala po celém světě, si bylo možné prohlédnout před zahájením aukce, přičemž některá se v průběhu listopadu prodávala za pouhých 58 amerických dolarů (cca 1 200 Kč).
KAA údajně kontaktovala majitele letadel v srpnu a sdělila jim, že pokud si je nevyzvednou, budou letadla vydražena. Jak ukazuje cena, často nejde o kousky, do kterých byste si chtěli sednout a letět. Většina pravděpodobně ani letu schopna není. Najdou se tam však nejrůznější exempláře od malých letadel Cessna a Fokker či třeba několik dopravních letounů společnosti Boeing.
Kompletní přehled prodávaných letadel a vyvolávacích cen nabídl server ch-aviation. Ceny se pohybují od 58 až po 56 000 dolarů, i když většina se drží kolem symbolických 100 dolarů. Větší náklady bude mít nový majitel s přemístěním letadel a případnými opravami.
Boeing se nevyhne pokutě, za nezákonné jednání v kauze letadel 737 Max zaplatí 2,5 miliardy dolarů. Ekologické letecké palivo: Boeing chce „udržitelná letadla“ na biopaliva do roku 2030
54 let starý Boeing 707-300 za 75 000 Kč
Jedním z nejpozoruhodnějších letadel na prodej je Boeing 707 za 2 500 dolarů (cca 55 000 Kč). Tento 54 let starý čtyřmotorový proudový letoun, registrovaný jako J5-GGU a provozovaný společností Safari Airlines, byl při přistání v Mombase v roce 2009 vystaven značnému poškození. Jeho podvozek byl při přistání výrazně poškozen, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. Podvozek letadla se totiž dotkl přistávacích světel a pravá strana následně zavadila o zem.
Dále byl v nabídce např. letoun 737-200 registrovaný jako EY-534 společnosti Jubba Airways, který se prodával za přibližně 75 000 Kč. Letadlo bylo v provozu 35 let, než bylo v roce 2012 opuštěno na nairobském letišti Jomo Kenyatta (NBO). Letadlo dříve sloužilo také afghánské společnosti Kam Air v roce 2007 a tádžické East Air v roce 2008.
Doporučuji pro pacienta Svatomíra Moce z Bíleho kostela.
Pro toho jedině sanitku a ústav !
„čtyřproudový letoun“ To přeložil Google?
Tak to ani nahodou. 75 tacu za letadlo co možná asi nepoleti nemám.