Existují prodejci, kteří nabízí různé softwarové dodatky k automobilům Tesla a kteří nejsou firmou licencovaní. Tesla nyní varovala, že podobné zásahy do svých automobilů nebude tolerovat.
Tesla Elona Muska tím chce přesvědčit zákazníky, aby nakupovali dodatečné či výbavu přímo od výrobce, nikoliv od třetích stran.
Po nové softwarové aktualizaci Tesly se majitelům modulu Boost50 objeví varování o nekompatibilní modifikaci vozidla a potenciálním riziku poškození nebo vypnutí vozidla.
Lepší akcelerace díky lepšímu softwaru
Boost50 produkuje kanadská společnost Ingenext, připojuje se přímo do vozidla Tesla Model 3 Dual a zrychluje akceleraci vozu z 0 na 100 km/h z 4,4 sekund na 3,8 sekund. Majitelům vozidla také umožňuje třeba s automobilem „driftovat“ vypnutím kontroly trakce, ale ponecháním ABS.
Tesle se podobné modifikace nelíbí a softwarovými aktualizacemi se je nyní pokouší omezovat. Je možné, že v budoucnu sáhne i k radikálnějším řešením. Firma nabízí vlastní modul Acceleration Boost, který v praxi dělá to samé. Softwarové vylepšení stojí kolem 2 000 dolarů. Boost50 oproti tomu seženou američtí zákazníci za 1 433 dolarů.
Je zajímavé, že softwarové aktualizace Tesly teď připomínají dřívější souboje mezi hackery a antivirovými společnostmi. Zatímco Tesla se pokouší s každou aktualizací omezit možnosti softwaru třetích stran, firmy jako Ingenext se naopak vlastními vylepšeními pokouší tato omezení obejít. Ingenext má kupříkladu specifickou webovou stránku, na které ukazuje, se kterými verzemi softwaru automobilu je její produkt kompatibilní.
Tesla zákazníky nenápadně varuje, aby se na software třetích stran nespoléhali a raději si připlatili za oficiální služby, u kterých bude funkčnost garantovat. Je nepravděpodobné, že by měla firma větší úspěch – nižší cena je zkrátka příliš velké lákadlo.