Redmondský gigant se nezalekl ani probíhající pandemie: Jeho obrat i příjmy rostou a firma je pod vedeném prozíravého Satya Nadelly v nové zlaté éře.
Ošetřené příjmy za tento rok Microsoftu činí 13,9 miliard dolarů, což je nárůst o celých 30 %. Je tak dobře znát, že pandemie Microsoftu příliš neublížila – spíše naopak, díky cloudovému byznysu a kancelářským balíčkům získává navíc.
To ale není vše, velmi dobře se dařilo také Xboxu a jeho produktové řadě Surface. Během Covidové pandemie prodeje obou produktů vzrostly, Xbox o 30 %, Surface dokonce o 37 %. Dává to smysl, Surface zařízení jsou v USA populární u školáků a studentů, kteří nyní mnohde musí studovat zcela z domova.
Microsoft tím prokázal rychlý vstup do nové éry – ačkoliv na pandemii nemohl být připraven někdo, jeho portfolio kancelářských balíčků, cloudových řešení a softwaru pro zvýšení produktivity je pro řadu uživatelů vhodnou volbou. Podobně dobré období prožívá také Google, který se zaměřuje na obdobný sektor jako Microsoft; Amazon kancelářské balíčky nevede, ale jeho dodávky do domu a cloudového portofilo rovněž roste velmi rychle.
Výhodou Microsoftu oproti Amazonu, Googlu či Facebooku je to, že ho momentálně ignorují antimonopolní úřady. Zatímco ostatními technologickými obry hýbají velké kontroverzi či masivní pokuty, v Redmondu je (relativně) ticho a klid. Právě stabilita může být pro Microsoft výhodou v konkurenčních bojích dalších let.
Zdroj: Engadget