Mise NASA na Triton? Průzkum podivného měsíce Neptunu je ve hře

NASA podniká mise na měsíce ve Sluneční soustavě vcelku pravidelně. Triton je jedním z nejvzdálenějších.

Navrhovaná mise NASA Trident by na vyústila sondou, která by se k Tritonu přiblížila. Cílem je prozkoumat magnetické póly měsíce, odhalit, zda má Triton oceán a zmapovat povrch.

Mise, pokud ji NASA schválí, začne v říjnu 2025.

Obrázek: Mise NASA na Triton? Průzkum podivného měsíce Neptunu je ve hře

Triton není žádná kráska. Celý povrch Tritonu znám není, toto je nejkompletnější fotografie od Voyageru 2. Zdroj: NASA/JPL-Caltech NASA/JPL/USGS

Triton se dlouhodobě chová neobvykle; Neptun obíhá v opačném směru, než by měl a jeho ionosféra je 10x aktivnější než u ostatních měsíců ledového obra. Voyager 2 okolo Tritonu dříve prolétal, ale zaznamenal jen asi 40 % jeho povrchu.

Než se ale sonda potenciálně vyslaná v roce 2025 k Neptunu dostane, potrvá to dlouho. Než dosáhne místa, kde by mohla Triton zmapovat, bude rok 2038.

Půjde o dlouhé čekání, ale vyplatí se – Slunce by totiž mohlo detailní studium Tritonu na jedno století zabránit, pokud se sonda nevyšle včas.

Zdroj: NASA

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Digitální „plátno“ bez podsvitu: InkPoster přináší E-Ink umění do obýváku
Digitální „plátno“ bez podsvitu: InkPoster přináší E-Ink umění do obýváku
Konec ošklivým solárům: Vlnitá solární střecha od Jackery vyrábí elektřinu a vypadá parádně
Na hraní her, komunikaci s AI i sledování filmů: TCL má chytré brýle pro každého
Rokid Glasses: Vyzkoušeli jsme chytré brýle s ChatGPT a microLED displeji
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?