O pomalu, ale jistě klesající popularitě Netflixu jsme psali už několikrát. Nyní streamovací služba přiznala, že ji konkurence dohání.
Je pravda, že konec pandemie ubral diváky všem streamovacím službám, rozdíl mezi nimi se však zmenšuje – a další konkurence je na cestě.
V prvním čtvrtletí letošního roku přišel Netflix o asi 200 tisíc předplatitelů, výrazný kontrast oproti milionům, které naopak získal za minulý rok. Služba však – ke své upřímnosti – netvrdí, že je na vině uvolňování pandemických opatření, ale vícero reálných problémů, které musí řešit.
Kroky do budoucna
Konkurence je rozhodně jedna z nich. Disney+ a Prime Video patří mezi celosvětově největší, a část z nich roste rychleji než Netflix – byť na rozdíl od něj nemají mnohaletou stabilní uživatelskou základnu. Firma také zmiňuje velké množství sdílených účtů a technologická omezení (datové limity a menší rozšíření chytrých televizí v některých regionech) jako limitující faktor.
Pozdržení služeb v Rusku také firmu zasáhlo, a přišla tak o 700 tisíc předplatitelů.
Netflix zmiňuje několik cest, jak zvýšit svou popularitu. Zvýšení kvality programů a, mimo jiné, více obsahu určené pro publikum mimo USA, kde je růst výraznější a rychlejší.
V krátkodobém rozhledu očekává Netflix mírný růst nebo mírný pád předplatitelů; o úspěchu dlouhodobé strategie ale rozhodnou současné kroky streamovacího obra.
Zdroj: Netflix