Nástroje umělé inteligence pokračují v raketovém růstu a pomáhají nám s každodenními úkoly. I přesto se velká část populace stále bojí negativních dopadů, které AI přináší na trh práce i do mezilidských vztahů.
Google Pixel 10 přichází s plnohodnotnou AI výbavou
Společnost Google tento týden ve středu oficiálně uvedla na trh novou řadu telefonů Pixel 10. Jak se dalo očekávat, přináší tyto prémiové smartphony celou řadu novinek v oblasti mobilní umělé inteligence. Těm vděčí především čipu Tensor G5, na jehož vývoji pracoval mimo jiné i tým laboratoře Google DeepMind.

Nová generace telefonů Google Pixel dokáže díky procesoru Tensor 5 maximalizovat využití nástrojů umělé inteligence, a to i bez přístupu k internetu. Foto: Se souhlasem Google
První vychytávkou je nástroj Magic Cue, který plní funkci personalizovaného AI asistenta spravujícího vaše kontakty, kalendář, fotografie a další aplikace. Umělá inteligence pak obecně zlepšuje ovládání telefonů Pixel 10, v rámci nějž tak již téměř nebudete potřebovat klávesnici. Spoustu příkazů můžete zadávat hlasem, zbytek usnadnění pak obstará vylepšená verze klávesnice Gboard. V neposlední řadě pak Google rozšiřuje i zábavní funkce AI, díky kterým dokážete během několika okamžiků vytvářet obrázky či hudbu. Řada Pixel 10 tak nastavuje nový směr, kterým by se umělá inteligence v chytrých telefonech mohla v budoucnu ubírat.
Průzkum veřejného mínění v USA potvrdil obavy umělé inteligence
Až dvě třetiny Američanů se obávají, že by AI mohla trvale nahradit některá pracovní místa. Vyplývá to z výzkumu, který ve spolupráci se společností Ipsos provedla mediální agentura Reuters. Z výsledků studie mimo jiné vyplývá, že se veřejnost obává zneužití umělé inteligence ve prospěch šíření politického chaosu či dokonce ohrožení budoucnosti celého lidstva.
Americans are deeply concerned over the prospect that advances in artificial intelligence could put swaths of the country out of work permanently, according to a new Reuters/Ipsos poll. https://t.co/4IDcFM4iay
— Bilyonaryo (@bilyonaryo_ph) August 19, 2025
Velká část populace má i v roce 2025 obavy z toho, co by tato technologie mohla lidstvu nejen dát, ale i vzít. Až 71 % z celkového počtu 4 446 respondentů se obává trvalého nahrazení pracovních míst AI, a až 77 % tvrdí, že může být technologie záměrně využita k polarizaci politického spektra. Bezmála dvě třetiny Američanů se pak domnívá, že AI bude mít negativní dopad i na osobní vztahy. Umělá inteligence tak i po několika letech od prvního masivního rozšíření stále rozděluje naši společnost.
Intenzivní nábor zaměstnanců Mety je u konce. Firma se připravuje na novou éru AI
Společnost Meta se v posledních měsících intenzivně snažila posílit svou nově vznikající divizi umělé inteligence. V rámci této agitace volila mnohdy poměrně agresivní strategii, kdy přetahovala zaměstnance z menších startupů i větších technologických společností jako Anthropic, Google či OpenAI. Jak ale vyplývá z nedávné zprávy deníku The Wall Street Journal, Meta aktuálně nábor pozastavila a upírá svou pozornost na další rozvoj.
Společnost Meta již má k dispozici dostatek vlastních AI expertů. Nyní se plánuje zaměřit na samotný vývoj. Foto: Unsplash
Podle vyjádření zástupců společnosti firma Marka Zuckerberga aktuálně plánuje vytvořit vnitřní organizační strukturu AI divize. Měly by tak vzniknout celkem čtyři specializované skupiny, které se budou věnovat výzkumu nových technologií, implementaci AI aplikací třetích stran či vývoji v poslední době často skloňované superinteligence. Oddělení, které podle všeho aktuálně čítá tisíce zaměstnanců, by tak mělo díky restrukturalizaci dosáhnout vyšší efektivity v dosažení ambiciózních cílů společnosti Meta.
Agenti umělé inteligence míří na platformu Grammarly
Společnost Grammarly tento týden oznámila implementaci řady nových AI agentů, kteří by měli uživatelům pomoci řešit konkrétní problémy související s psaním vlastních textů. Umělá inteligence také přináší na nově vznikající platformu Docs nástroje nabízející lepší kontrolu obsahu z hlediska plagiátorství a automaticky generovaného textu.
Podle příspěvku na blogu společnosti do Grammarly míří celkem osm specializovaných agentů. Jeden může například převzít roli kritického čtenáře a poskytnout konkrétní zpětnou vazbu na text. Další pak dokáže ověřovat informace v článcích a podložit je spolehlivými zdroji. Možností, které platforma Docs přináší, existuje celá řada. Grammarly chce nasazením AI agentů uživatelům nabídnout osobitější přístup ke kontrole jednotlivých textů, a také posílit schopnosti umělé inteligence v této oblasti trhu.
Chatbot Claude se nově sám odpojí z nepříjemných konverzací
Společnost Anthropic zavádí možnost ukončit konverzaci v některých svých modelech. Nová funkce má sloužit jako ochranné opatření nikoliv pro koncového uživatele, ale pro samotnou AI. Cílem je ušetřit umělou inteligenci stresujících konverzací, které by mohly ohrozit spolehlivost a bezpečnost chatbota.
K ukončení konverzace s chatbotem již nemusí dojít pouze na straně uživatele. Anthropic tuto funkci svěřuje i AI. Foto: Freepik
Modely Claude Opus 4 a 4.1 by se při detekci podezřelého chování spojeného se sexuálním, násilným teroristickým či jinak závadným obsahem měla nejprve pokusit konverzaci usměrnit. Ukončení ze strany chatbota by tak mělo sloužit pouze jako nástroj poslední záchrany. I přes poměrně drastické opatření, které Anthropic do svých modelů zavádí, se prý nová funkce drtivé většiny uživatelů prakticky nedotkne.