Yeti. Tak se má nová herní konzole jmenovat, uveřejnil už v únoru server The Information. Od té doby se některé servery pustily do podrobnějších polemik a údajně se objevily i nové uniklé informace. Může Google opravdu pracovat na herní konzoli a pokud ano, má šanci proniknout mezi zajeté výrobce?
Podrobnější informace ke konci června přinesl legendární herní server Kotaku, který se zdá být přesvědčen, že Google skutečně hodlá proniknout do herního odvětví. Mluví dokonce o specifickém tříbodovém postupu: vytvoření streamovací platformy, následného hardwarového základu, a nakonec přilákání vývojářů k firmě, ať už skrze akvizice nebo jiné metody.
Vzhledem k tomu, že firma o svých plánech nikde oficiálně nepromluvila a známo je jen opravdu velmi málo, jde o dosti odvážné tvrzení. Kotaku je však o informacích svých zdrojů přesvědčen, jedná se údajně o „pět lidí, kteří byli o plánech Googlu seznámeni nebo o nich slyšeli z druhé ruky“.
Herní průmysl je cenný a může jen růst
Nejde o první pokus, kdy by se Google pokoušel do herního odvětví proniknout. V roce 2014 údajně hodlal odkoupit Twitch (ale Amazon byl rychlejší), kuloáry se šířily také zvěsti o vyvíjeném zařízení založeném na Androidu podobném Fire TV Amazonu (ale Amazon byl rychlejší). Zřejmě nejviditelnějším úspěchem Googlu je tak prozatím jen hra s rozšířenou realitou Pokémon Go, neboť studio Niantic má na Google blízké vazby.
Samotná vyvíjená streamovací služba by měla fungovat vzdáleně podobně jako GeForce Now, kterou má Nvidia. To znamená, že vykreslování grafiky by zajišťovaly vzdálené, velmi výkonné počítače a náročné hry by tak šlo hrát i na počítačích z roku raz dva.
Takový postup však má mnoho překážek, a není jasné, jak si firma něco podobného představuje – pokud tak opravdu činí. Zda se jedná o skutečnost je opravdu velmi nejednoznačné.
Co se týče konzole, zpráv je ještě méně. Není ani jasné, zda má přímo konkurovat PlayStationu a Xboxu, nebo zda půjde spíše o doprovodný, levný hardware ke streamovací službě samotné.
I pokud vývoj skutečně probíhá, což je možné, není příliš pravděpodobné, že spatří světlo světa. Google má dlouholetou tradici v opouštění ambiciózních projektů.
Shrnuto a podtrženo: je možné, že Google pracuje na vlastní konzoli, ale není pravděpodobné, že by ji firma skutečně vydala. Už jen proto, jak dominantní Nintendo, Sony a Microsoft na poli konzolí jsou. Konkurenci si k tělu zkrátka nepustí.
Pravdou ovšem je, připomíná Kotaku, že Google si v lednu letošního roku najal Phila Harrisona, zkušeného ředitele videoherních součástí firem Microsoft a Sony. Peníze na troufalé činy Googlu nechybí a je tak možné, že vstupu do herního průmyslu se od Googlu dočkáme. Jen to nemusí nutně být ve formě konzole.