Společnost Sony na svých nejnovějších konzolích PlayStation 5 aktuálně spouští novou funkci pro předplatitele služby PlayStation Plus Premium, na kterou mnozí dlouho čekali. Objevují se však také spekulace o prolomení komunikační bariéry mezi konzolemi a počítači.
Zní to až neuvěřitelně, že od vydání páté verze populární herní konzole PlayStation již uplynuly celé 3 roky. Společnost Sony, která tato zařízení přes 30 let vyvíjí, přitom při uvedení PlayStationu 5 (PS5) na trh slibovala, že nový stroj vyvolá videoherní revoluci. Na řadu slibovaných funkcí si však konzoloví fanoušci museli ještě poměrně dlouho počkat. Teprve nyní si tak uživatelé PS5 mohou vyzkoušet tzv. cloud streaming, který umožňuje hraní nejnovějších herních titulů bez nutnosti jejich instalace či stažení, a to prostřednictvím internetového přenosu.
Díky cloudovému streamování ušetříte místo na disku, na plynulosti her navíc údajně nepoznáte rozdíl
Cloud streaming se přitom neomezí pouze na samotný PS5, resp. obrazovku k němu připojenou.; obraz bude možné přenášet i na další platformy Tato funkce však nejspíš přijde až později, jelikož přenos hraní hry je nyní omezen pouze na samotné konzole. Služba je aktuálně dostupná pouze v Japonsku, do Evropy (a tedy i do ČR a SR) by se ale měla dostat 23. října 2023. O týden později, 30. října, se pak dostane i do Ameriky. Podle společnosti Sony půjde o nový herní zážitek, jelikož hráči nebudou limitováni kapacitou SSD úložiště, které má v základu velikost „pouhý“ 1 TB, a lze jej tak využít k uložení pouze omezeného počtu titulů. Na cloud se pak přesunují i soubory uložených pozic, díky čemuž bude možné plynule přecházet mezi zařízeními s možností synchronizace herního postupu.
PS5 Streaming for PlayStation Plus Premium members launches starting this week in Japan, with North America and Europe to follow.
Learn about its key features: https://t.co/7HmcqbhCo6 pic.twitter.com/HNJCu5LrGj
— PlayStation Europe (@PlayStationEU) October 17, 2023
Nic není zadarmo. Hraní přes cloud vyžaduje nejvyšší úroveň předplatného PS Plus
Aby mohli uživatelé využívat výhod cloudového streamování, musí být předplatiteli nejvyšší verze členského programu PS Plus, tedy varianty Premium, jehož roční cena nyní činí 4000 korun. V současnosti služba nabízí přenos více než 250 herních titulů, nabídka by se ale měla postupně rozšiřovat. Streamování by navíc mělo být plně optimalizované, takže hráči nepoznají rozdíl mezi hrou spuštěnou z úložiště a přenášeným obrazem. Limity se nekladou ani kvalitě výsledného obrazu, který by měl schopen dosáhnout až 4K kvality. Pro optimální výkon je pak vhodné disponovat těmito rychlostmi připojení: 52 Mb/s pro streamování 4K, 38 Mb/s pro 1440p, 23 Mb/s pro 1080p (Full HD) a 13 Mb/s pro 720p (HD).
Sony podle všeho chystá vzájemnou synchronizaci herních úspěchů mezi PS5 a PC verzemi her
Tím však nejspíš novinky ze světa PlayStationu nekončí. Podle některých zdrojů Sony již nyní testuje propojení sdílení trofejí získaných na konzolích s herním postupem na PC hrách z dílny této společnosti. Vše je pravděpodobně stále ve fázi vývoje, jelikož seznam těchto achievementů, které se programátorům podařilo odhalit, neobsahuje odkazy na konkrétní titul. Jediným vodítkem je tak označení trofejí zkratkou PSPC, která by mohla představovat právě propojení konzolí a počítačů. Samotná společnost Sony však tuto funkci u svých zařízení zatím oficiálně nepotvrdila, a tak zůstává pouze u spekulací. Vezmeme-li ale v úvahu skutečnost, že původní ryze exkluzivní tituly na PS konzole se nyní dočkávají i počítačových verzí, lze se domnívat, že Sony bude tímto směrem postupovat i nadále.