Tesla opakovaně zlevňuje své vozy. Letos již snížila cenu 5× a stále se tak přibližuje široké veřejnosti. S novým modelem bude Tesla útočit na tradiční automobilky a jejich cenově dostupné vozy. Model 2 bude dokonce levnější, než v Česku oblíbená Škoda Octavia. Co nabídne?
Výroba nejlevnějšího elektromobilu Tesla Model 2 bude pravděpodobně rozdělena mezi Severní Ameriku, Šanghaj a Giga Berlin. Zatím se počítá s produkcí 4 milionů vozidel ročně. Model 2 by se v mnohém mohl podobat Modelu Y, jen bude menší a měl by se vejít do 22 000 USD.
Dva miliony vozů má vyrobit nová Gigafactory v Mexiku, zatímco Giga Berlin a Šanghaj mají být každá pověřena dalším milionem. To odpovídá dřívějším zvěstem z mexických zdrojů, že továrna, kterou Tesla postaví v Mexiku, se stane klíčovým místem pro výrobu Modelu 2 v Severní Americe.
Smělý plán: Tesla chce vyrábět 4 miliony kusů nového modelu ročně
Zdroje z dodavatelského řetězce však sdílely ještě pikantnější informaci. Tvrdí, že Model 2, který byl dosud vnímán jako sportovní hatchback, bude ve skutečnosti zmenšenou verzí SUV Model Y. Na čtvrtletní schůzce s investory v loňském roce Elon Musk prozradil, že jeho nová platforma pro elektromobily pro široký trh vyústí v menší vozy.
Model 2 analýzy odhadují jako o 15 % kratší a o 30 % lehčí elektromobil s dojezdem až 400 km. 4 miliony vozidel by znamenaly značný nárůst rychlosti výroby. Za poslední kvartál totiž Tesla nevyrobila více než 500 000 vozidel.
To je značný skok od současné výrobní rychlosti, která v posledním čtvrtletí dosáhla rekordu, ale dosud nepřekonala hranici 500 000 jednotek z celého portfolia Tesla.
Tesla chce stavět elektromobily jako Lego
Přesto Tesla zvyšuje svoji výrobní efektivitu s každou novou otevřenou továrnou. Továrna v Mexiku jí umožní stavět automobily jako Lega. Model Y se bude vyrábět z 6 prefabrikovaných částí a následně se pouze sestaví dohromady, což by výrazně snížilo náklady na výrobu vozidel.
Pokud se Tesle podaří přivést výrobu LFP baterií Modelu 2 na americkou půdu, jak se nedávno spekulovalo, mohla by dokonce získat federální dotace. Takto by mohla účtovat více a stále udržet svůj respektovaný zisk 10 000 USD na vozidlo i levným Modelem 2, který bude dostupný pro masy.
Ve skutečnosti by Tesla mohla zahájit výstavbu své Giga Mexiko továrny již toto léto a právě tehdy by mohla sdílet více informací o své příští platformě pro elektromobily pro široký trh, která se zde bude montovat. Pokud by byl Model 2 skutečně uveden na trh v roce 2024, umožnilo by to Tesle stát se jedním z prvních výrobců na trhu s poměrně ziskovým elektromobilem pro širokou veřejnost.
Model 2 může změnit trh s automobily
Úspěch Modelu 2 na trhu by mohl zásadně změnit automobilový průmysl a posílit pozici Tesly jako dominantního hráče v oblasti elektromobility. Navíc by tento levnější model přitáhl širší spektrum zákazníků a přispěl k urychlení přechodu od spalovacích motorů k elektromobilům.
Pokud se podaří dosáhnout slibovaného dojezdu 400 km, bude Tesla Model 2 atraktivní volbou pro řidiče, kteří hledají cenově dostupný elektromobil s dostatečným dojezdem pro každodenní použití. Úspěch Modelu 2 by mohl znamenat zásadní posun v přístupu lidí k elektromobilům a vytvořit silný tlak na ostatní automobilové výrobce, aby představili konkurenceschopné a cenově dostupné elektromobily.
Levnější, ale v Číně.
Levnější jak Octavie? To si dělají srandu. Jen zisk na vozidle 10 tisíc USD. To je 250 tisíc.
V době kdy se dostane na evropský trh bude stát Octavie 1500000 Kč.
Takže tesla 2 za 1400000Kč bude kauf!
Za 1 455 000Kč se dá koupit už teď model Y v nejvyšší výbavě….