Ač stíhán řadou problémů a nízkým věkovým průměrem uživatelů, TikToku se daří a patří mezi největší a nejoblíbenější sociální sítě.
V pondělí společnost oznámila dosažení 1 miliardy pravidelně aktivních uživatelů. Jde o klíčový krok, který překonala jen malá hrstka společností.
Překonání laťky 1 miliardy je o to působivější, když vezmeme v úvahu, že TikTok globálně funguje až od roku 2018; limitovaně, v několika málo regionech, byl dostupný „už“ od roku 2017, i tak ale jde o obrovskou rychlost. V porovnání, Instagramu trvalo 8 let než dosáhl miliardy uživatelů. Internet byl dříve, pravda, místo o něco menší, s méně uživateli, i tak jde ovšem o velmi rychlý vzestup.
Vzestup TikToku
Podle současných dat (Statista, DataReportal) zůstává nejpopulárnějším sociálním médiem Facebook s více než 2,8 miliardami aktivních uživatelů měsíčně. Laťku 2 miliard překonává ještě YouTube (asi 2,3 miliardy) a WhatsApp. Přes 1 miliardu aktivních uživatelů pak mají Instagram, Messenger a čínský WeChat.
Ne všem sociálním sítím se daří udržovat aktivní uživatelskou základnu. Twitter kupříkladu dlouhodobě bojuje s nízkým zájmem.
TikTok vlnu popularity využívá a neustále testuje nové způsoby monetizace i dodatečné prvky navíc. Červencová zpráva o testování videoživotopisů vzbudila u mnohých překvapení, nicméně úplný nesmysl to není.
Není to tak dávno, co TikTok čelil značným problémům v USA a možnému zákazu aplikace v zemi za vlády Trumpovy administrativy. Nakonec však potíže služba překonala a funguje dál – jak vidno, dosti spokojeně.
Zdroj: TikTok, úvodní fotografie: Pixabay