Dobrý robot, nebo špatný robot? Twitter je chce označovat

Společnost Twitter testuje nový štítek, který umožňuje automatickým botům, aby se sami identifikovali označením v profilu, oznámila společnost. Funkce má lidem pomoci rozlišit lidské a automatizované účty a zároveň dát „dobrým botům možnost zvýšit jejich legitimitu a budovat důvěru a transparentnost u jejich publika“, napsala společnost.

Nová funkce je zřejmě rozšířením loňského nařízení Twitteru, které udává, že kvalitní automatizované účty se musí jako takové identifikovat. Tehdy uvedla, že vývojáři musí jasně uvést, zda je účet bot, a také identifikovat zodpovědnou osobu, která účet provozuje.

Mezi příklady zmíněných legitimních botových účtů patří např. systémy včasného varování před katastrofami. Když účty posílají automatické tweety, aby sdílely relevantní informace o obsahu jiného účtu, automatické štítky vám pomohou rozpoznat dobré boty od těch spamových.

Obrázek: Dobrý robot, nebo špatný robot? Twitter je chce označovat

Automatizované účty na sociálních sítích nemusí šířit jen spam. Měly by ale být transparentní. Foto: Freepik

Štítky se pro začátek rozšíří na více než 500 vývojářských účtů a budou k dispozici všem vývojářům do konce roku 2021. Společnost uvedla, že přidání štítku není nyní povinné, ale naznačila, že jeho nepoužívání by v podstatě znamenalo porušení jejích aktualizovaných zásad pro vývojáře, které používání štítků vyžadují. Situace je tedy poměrně zmatená a k dokonalosti má daleko. Ideální by bylo upozorňovat uživatele na jakýkoliv strojově generovaný obsah, ale to je z mnoha důvodů problematické.

Zdroj: Twitter

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Obrázek: Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Méně emisí, více výkonu: Vědci chtějí přesunout datová centra na oběžnou dráhu
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu