Reklamu brzy nevypnete: Google vyzrál na blokování reklam na YouTube

YouTube již roky bojuje s uživateli používajícími blokátory reklam, které platformu každý rok připravují o stovky milionů dolarů. Společnost Google nedávno přišla s novým způsobem, jak zajistit, že reklamy na videích nebude možné jednoduše blokovat. Stanou se napevno součástí videa.

Google začal testovat nový systém distribuce reklam, který je navržen tak, aby byl odolný vůči běžným blokátorům. Reklamy jsou nyní nejen hostovány na serverech Google, ale také vkládány přímo do streamu videa. Tento způsob je navržen tak, aby nebylo možné rozpoznat, zda se jedná o reklamu nebo běžný obsah videa.

Obrázek: Reklamu brzy nevypnete: Google vyzrál na blokování reklam na YouTube

YouTube chce uživatele přinutit přestat blokovat reklamy. Kdo nechce platit, bude se na ně muset dívat. Foto: Unsplash

Tento nový přístup narušuje funkčnost doplňků jako SponsorBlock, který umožňuje uživatelům přeskakovat sponzorované části videí. Doplněk funguje na základě uživatelských hlášení o časových značkách, které identifikují začátek a konec sponzorovaných segmentů. Pokud ale reklamy dodané Googlem nebudou rozpoznatelné, časové značky budou k ničemu, a SponsorBlock bude mít problém správně přeskakovat reklamy.

Detekce a penalizace blokátorů přitvrzuje

Google již dříve přistoupil k přísnějším opatřením proti blokátorům reklam. V dubnu 2024 YouTube oznámil, že zesiluje svoji politiku vůči třetím stranám, které poskytují aplikace umožňující blokování reklam. Uživatelé těchto aplikací se mohou setkat s chybovými hlášeními nebo problémy s načítáním videí. Tento krok je součástí širší strategie, jak chránit platformu a tvůrce obsahu, kteří jsou závislí na příjmech z reklam.

YouTube také zdůrazňuje, že reklamy pomáhají podporovat tvůrce a umožňují miliardám lidí po celém světě využívat službu zdarma. Pro ty, kteří preferují sledování zcela bez reklam, nabízí YouTube předplatné Premium (v ČR nyní za 179 Kč/měsíc), které dosáhlo 100 milionů předplatitelů v únoru 2024.

Blokování reklam na YouTube je nekončící boj

Nový systém distribuce reklamy na YouTube pravděpodobně některým uživatelům znepříjemní život, ale je pravděpodobné, že tvůrci různých blokátorů budou hledat způsoby, jak reklamy identifikovat a potlačovat. Nicméně, v současné době tento systém prochází testováním a není ještě plně zaveden pro všechny uživatele.

Obrázek: Reklamu brzy nevypnete: Google vyzrál na blokování reklam na YouTube

YouTube v ČR vyjde na 169 Kč za měsíc. Pro někoho je to moc, což je pochopitelné. Google chce, aby dostal za každé přehrání v určité formě zaplaceno. Foto: Redakce inSmart.cz

Google dlouhodobě investuje do zlepšování ziskovosti YouTube, ať už prostřednictvím tvrdších opatření proti blokátorům, nebo podporou předplatného YouTube Premium. Pro uživatele to znamená, že budoucnost sledování videí na YouTube bude stále více propojena s reklamami, které nelze jednoduše vypnout nebo přeskočit. Jak ale potvrzují názory mnohých uživatelů na sociálních sítích, předplatné YouTube Premium je nakonec dobrá volba, která jim ušetřila spoustu času a stresu.

Zdroj: 9to5 Google

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
trucker

a z yt přeji na ODYSSEE sice u videa nemužete změnit rozlišeni ale je to 100x lepši nežli YT

Jan

Kdo chce moc, nemá nic. YT jsem opustil od momentu, kdy na mě začala vyskakovat černá stránka, že blokace reklam odporují (čemusi). Reklamy nikoho nezajímají! Proto mám právo je blokovat. Ať si je pouští ti, pro které je to oblíbený program.

conny3

Autor by měl alespoň tušit, že každá akce vyvolá reakci, pokud není zájem odborníků na blokaci reklam na potopení YT.

Jaroslav

Je tam tlačítko Power/OFF, vždy to jde vypnout !

Obrázek: Ovládání lidí na dálku? Mozkové čipy se mohou stát terčem hackerských útoků
Ovládání lidí na dálku? Mozkové čipy se mohou stát terčem hackerských útoků
Obrázek: Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Obrázek: Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Obrázek: Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Obrázek: Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Obrázek: Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Obrázek: Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?