YouTube již roky bojuje s uživateli používajícími blokátory reklam, které platformu každý rok připravují o stovky milionů dolarů. Společnost Google nedávno přišla s novým způsobem, jak zajistit, že reklamy na videích nebude možné jednoduše blokovat. Stanou se napevno součástí videa.
Google začal testovat nový systém distribuce reklam, který je navržen tak, aby byl odolný vůči běžným blokátorům. Reklamy jsou nyní nejen hostovány na serverech Google, ale také vkládány přímo do streamu videa. Tento způsob je navržen tak, aby nebylo možné rozpoznat, zda se jedná o reklamu nebo běžný obsah videa.
Tento nový přístup narušuje funkčnost doplňků jako SponsorBlock, který umožňuje uživatelům přeskakovat sponzorované části videí. Doplněk funguje na základě uživatelských hlášení o časových značkách, které identifikují začátek a konec sponzorovaných segmentů. Pokud ale reklamy dodané Googlem nebudou rozpoznatelné, časové značky budou k ničemu, a SponsorBlock bude mít problém správně přeskakovat reklamy.
Detekce a penalizace blokátorů přitvrzuje
Google již dříve přistoupil k přísnějším opatřením proti blokátorům reklam. V dubnu 2024 YouTube oznámil, že zesiluje svoji politiku vůči třetím stranám, které poskytují aplikace umožňující blokování reklam. Uživatelé těchto aplikací se mohou setkat s chybovými hlášeními nebo problémy s načítáním videí. Tento krok je součástí širší strategie, jak chránit platformu a tvůrce obsahu, kteří jsou závislí na příjmech z reklam.
YouTube také zdůrazňuje, že reklamy pomáhají podporovat tvůrce a umožňují miliardám lidí po celém světě využívat službu zdarma. Pro ty, kteří preferují sledování zcela bez reklam, nabízí YouTube předplatné Premium (v ČR nyní za 179 Kč/měsíc), které dosáhlo 100 milionů předplatitelů v únoru 2024.
Blokování reklam na YouTube je nekončící boj
Nový systém distribuce reklamy na YouTube pravděpodobně některým uživatelům znepříjemní život, ale je pravděpodobné, že tvůrci různých blokátorů budou hledat způsoby, jak reklamy identifikovat a potlačovat. Nicméně, v současné době tento systém prochází testováním a není ještě plně zaveden pro všechny uživatele.
Google dlouhodobě investuje do zlepšování ziskovosti YouTube, ať už prostřednictvím tvrdších opatření proti blokátorům, nebo podporou předplatného YouTube Premium. Pro uživatele to znamená, že budoucnost sledování videí na YouTube bude stále více propojena s reklamami, které nelze jednoduše vypnout nebo přeskočit. Jak ale potvrzují názory mnohých uživatelů na sociálních sítích, předplatné YouTube Premium je nakonec dobrá volba, která jim ušetřila spoustu času a stresu.
Zdroj: 9to5 Google
a z yt přeji na ODYSSEE sice u videa nemužete změnit rozlišeni ale je to 100x lepši nežli YT
Kdo chce moc, nemá nic. YT jsem opustil od momentu, kdy na mě začala vyskakovat černá stránka, že blokace reklam odporují (čemusi). Reklamy nikoho nezajímají! Proto mám právo je blokovat. Ať si je pouští ti, pro které je to oblíbený program.
Autor by měl alespoň tušit, že každá akce vyvolá reakci, pokud není zájem odborníků na blokaci reklam na potopení YT.
Asi nechápu, co jste tím chtěl říct…
Je tam tlačítko Power/OFF, vždy to jde vypnout !