Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Blokování reklamy většina prohlížečů začíná implementovat jako jednu ze základních funkcí. Google se však rozhodl vydat opačným směrem. V rámci aktualizace rozhraní pro doplňky a rozšíření, které používá prohlížeč Chrome, chce omezit blokování reklamy. Ačkoliv má internetový gigant argumenty jiné, jde především o ochranu vlastního byznysu.

Již před několika měsíci Google zveřejnil své rozhodnutí, které povede k omezení funkčnosti rozšíření blokujících určitý obsah (např. reklamu) v prohlížeči Google Chrome. Jedná se o podstatnou zprávu pro naprostou většinu provozovatelů a uživatelů internetu, neboť právě Chrome k dnešnímu dni používá globálně přes 63 % uživatelů pro přístup k internetu.

Obrázek: Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Chystané změny se týkají rozhraní Manifest V2, které využívají doplňky a rozšíření prohlížeče Google Chrome. Manifest V3 chce nahradit stávající  webRequest API, využívané všemi rozšířeními, jenž blokují obsah a reklamy. Náhrada má být oproti stávajícímu API omezená a vývojáři budou muset v nejbližších měsících přepracovat svá rozšíření pro nové, omezené API.

Cílem je podle Googlu rychlejší prohlížeč, skutečností je ochrana vlastních zisků

Než uživatelé změny pocítí, bude to chvíli trvat. Nově budou moci rozšíření prohlížeče blokovat obsah  v omezeném množství. Během instalace bude moci rozšíření definovat 30 000 pravidel a za běhu poté dalších 5 000. Google na vývojářském fóru zmínil, že plánuje navýšení tohoto čísla. Abychom byli konkrétní – seznam EasyList, který běžně používají doplňky pro blokování obsahu, má nyní kolem 76 000 položek.

Obrázek: Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Populární rozšíření AdBlock a jemu podobné patří mezi nejstahovanější doplňky do prohlížečů vůbec.

Snaha Googlu omezit blokování reklamy není překvapivá. Právě z ní má internetový gigant podstatnou část svých zisků. Otázkou zůstává, jak přesně budou nejrůznější rozšíření pro blokování reklamy fungovat a jak příchod Manifest V3 ovlivní uživatele populárního prohlížeče.

Změn by mohla využít konkurence v podobě Firefoxu, který v posledních verzích implementoval blokování reklamy přímo do své základní instalace a jde tak opačným směrem než Google. Buďme tedy rádi, že Mozilla jako jedna z mála nepřešla na Chromium, které již používá naprostá většina nejpoužívanějších prohlížečů.

Zdroj: AndroidPolice

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TCL na IFA 2025: Obří 115palcová televize s 20 000 zónami podsvícení a chladnička s dvojitým displejem
Robotický vysavač od Dreame se pohybuje jako pavouk, vyjede schody a uklidí i v patře
Obrázek: Roborock míří na trávníky: Chytré robotické sekačky bez kabelu dorazí i do Česka
Roborock míří na trávníky: Chytré robotické sekačky bez kabelu dorazí i do Česka
Samsung Galaxy Tab S11 a S11 Ultra: nové tablety s přepracovaným perem S Pen
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?