Svět videoherní virtuální reality může mít velmi slibnou budoucnost, ale potřebuje k tomu řadu změn a vylepšení. Zvýšení interaktivity je jednou z nich.
Těžké headsety, krátká výdrž baterie, nepříliš kvalitní zobrazení, nedostatek interakce, vysoké ceny a mnoho dalších problémů tíží virtuální a rozšířenou realitu. Má velký potenciál jak v průmyslu, tak v oblasti zábavy a videoher nebo i filmů a seriálů, ale další inovace jsou nutné.
Výzkumníci z Reality Labs, experimentální laboratoře vlastněné sociálním gigantem Facebookem, nyní pracuje na prototypu „VR náramku“ Tasbi. Poměrně masivní, na zápěstí nošený náramek se schopností haptických vjemů využívá kombinaci mačkání a vibrací k tomu, aby hráč mohl „cítit“, s čím ve virtuální realitě interaguje.
Rukavice nebo náramky?
To by mělo ve výsledku výrazně zvýšit interaktivitu a pocit toho, že se skutečně nacházíte v jiném světě.
Myšlenka je taková, že by hráč měl mít na každém zápěstí jedno Tasbi; a ve chvíli, kdy se vr VR dotkne nějakého povrchu, zmáčkne tlačítko nebo zvedne objekt, Tasbi by měla zareagovat. Zařízení by mělo fungovat ve spolupráci se snímačem počítačového vidění, samo o sobě nemá schopnost detekovat pohyby ve VR.
Zatím není jasné, zda bude zařízení schopno fungovat pro každého, ani to, zda skutečně vyjde, jde pouze o experiment a relevantní studii teprve vědci z Reality Labs sepisují.
Je však pozitivní, že firmy hledají způsob, jak překonat bariéru mezi vnímám zážitků ve virtuální realitě, v níž se fyzicky nenacházíme.
Není však pravděpodobné, že by ideální budoucností byly zrovna nositelné náramky. Logičtější a častěji uvažované se zdají spíše rukavice, které by dokázaly promítnout doteky z VR do prstů a dlaní jedince.
Zdroj, obrázky: UploadVR