Za čtvrtletí od dubna do června 2019 vydělalo Huawei přes 221 miliard juanů (asi 32 miliard dolarů, resp. asi 740 miliard korun).
Částka představuje 23% nárůst výnosů, a to i přes eskalaci celní války mezi Čínou a Spojenými státy.
V první polovině roku prodala obří korporace 118 milionů smartphonů, což představuje ná růst o 24 procent. Obrat firmy celkově rychle vzrůstá, spolu s výnosy rostou i náklady.
Více o Huawei a celní válce USA a Číny:
- Výzkumné centrum Huawei v USA končí
- USA zjemňují restrikce, Huawei zřejmě bude moci obchodovat s Googlem
- Huawei Hongmeng: Čínská korporace vyvíjí vlastní operační systém
- Do IT se přelévá politika, Huawei je symbolem střetu kultur
Není jasné, co vše se do čísel Huawei promítlo. Ekonomická a politická blokáda Huawei ze strany USA sice zabolela, nicméně čínská firma je aktivní hlavně v domovské Číně a v dalších regionech včetně Evropy; z finančního hlediska jí celní válka ublížila méně, než se čekalo.
64% podíl na čínském smartphonovém trhu
Je také možné, že se Huawei dočkalo dotací ze strany čínské vlády, která občasně své nejdůležitější korporace finančně podporuje.
Liang Hua, předseda představenstva firmy, však opatrně dodal, že krátkodobě přesto celní válka Huawei poznamená a pomalejší tempo růstu by se mělo do příštího kvartálu promítnout.
Zveřejnění finančních výsledků Huawei je významné, neboť společnost se jimi standardně nechlubí – vzhledem k neprůhledné soukromé vlastnické struktuře firmy to není překvapivé, oproti veřejně obchodovaným společnostem toho firma rovněž příliš mnoho nesdělila.
Téměř zároveň s tímto oznámením navíc analytická společnost Canalys zveřejnila zprávu o zvyšující se dominanci Huawei na domovském čínském trhu. Přestože celkově zde trh poklesl o celých 6 %, což už je devátý kvartální pokles v řadě, Huawei se podařilo vzrůst meziročně o vysokých 31 % a její podíl na čínském trhu tak činí 38 %.
Vzhledem k množství konkurentů typu Xiaomi, Oppo, Vivo, ale také Applu, jde o významný úspěch; obzvláště vzhledem k tomu, že všechny jmenované společnosti podíl ztrácely.
Činá představuje odbytové místo pro 64 % všech prodejů Huawei, a je tak jednoznačně klíčovým trhem firmy.
Zdroj: Verge