Německé čerpací stanice budou muset nově nabízet nabíječky pro elektromobily, a to povinně; změna je součástí 130miliardového balíčku, který má znovu nastartovat německou ekonomiku po uvolnění koronavirových restrikcí.
Vláda také zvýšila dotace na elektromobily, a to z 3 000 euro na 6 000 euro pro vozy levnější než 40 000 euro. Nová opatření německé vlády by měla velmi výrazně zvýšit nákupy elektrických automobilů, kterým se už tak v Evropě daří dobře.
Německo je centrem evropského automobilismu, lze tedy čekat, že i další země budou postupně následovat jejího vedení.
Elektromobily jsou zatím v Německu – stejně jako v Česku, které je na německý automobilový průmysl silně navázáno – poměrně vzácné, minulý rok tvořily méně než 2 % všech prodaných automobilů.
Obavy z nemožnosti dobýt si na cestě auto – a tedy možnost uvíznutí – nebyla příjemným prospektem pro případné zájemce. Nový německý zákon má toto uvažování změnit.
Země má celkem 27 730 nabíjecích stanic pro elektrická vozidla (data z března letošního roku) a celkem 14 118 benzínek. Protože elektromobily mají obecně nižší dojezdovou vzdálenost než klasické spalovací motory, lze očekávat, že Německo bude muset množství nabíjecích stanic ještě zvýšit, chce-li z elektromobility udělat nový standard.
Tah Německa ovlivní i pozici České republiky. Výroba automobilů je tu, nejen vlivem Škody auto, ale především dodávání součástek, nejdůležitějším sektorem průmyslu. Pokud se do popředí proderou elektromobily, tak i zde se postupně začne zvyšovat množství nabíjecích stanic.
Ale postupně – jde o běh na delší trať. Zatím můžeme sledovat, co rozhodnutí německé vlády vlastně udělá.
Zdroj: Reuters