Společnost Meta (původně Facebook a přidružené společnosti) dnes oznámila uzavření velké dohody s potravním gigantem McDonald’s. Zaměstnanci firmy a franšíz budou nyní na pracovištích využívat platformu Workplace.
Pro software s přibližně 7 miliony placených předplatitelů jde o velké zvětšení uživatelské základny; McDonald’s zaměstnává celosvětově asi 1,9 milionů lidí. Platforma Workplace je primárně určena pro ty největší podniky, což se opět potvrzuje.
Workplace budou používat zaměstnanci postupem času zřejmě celosvětově, prozatím k tomu dojde na vybraných trzích. V 11 zemích zaměstnanci využívají platformu už teď, a to včetně České republiky, dále pak třeba na Slovensku, v Polsku, Portugalsku, Španělsku, Austrálii a na Novém Zélandě.
Snazší komunikaci mezi zaměstnanci
V příštích měsících se rozšíří mimo jiné do Kanady, USA, Spojeného Království, Německa, Belgie, Saúdské Arábie a dalších oblastí.
Workplace je multifunkční platforma, primárně však slouží pro digitální komunikaci mezi zaměstnanci a manažery. Dále dává zaměstnancům přístup k různým novinkám, materiálům, školením, kurzům a podobně. Workplace je dostupný primárně skrze mobilní telefony, připojit se ale dá dle potřeb zaměstnance. Konkrétně v McDonald’s má také sloužit pro správu jednotlivých směn, a využívat ji mají všichni zaměstnanci.
Rozvoj podobných multifunkčních platforem určených pro zjednodušení komunikace a plánování v rámci firmy nastal během pandemie Covidu, kdy došlo k narušení standardních firemních postupů a bylo potřeba častěji komunikovat na dálku, digitálně. Workplace je stále relativně novou platformou, a její konkurence v podobě proprietárních řešení od globálních IT gigantů jako Microsoft a Google má náskok. Podobné spolupráce však mohou firmě pomoci vzniklou propast rychle překonat.