Ford a Tesla, dvě velké automobilky, oznámily, že se spojí v úsilí posunout dopředu elektromobilový průmysl. Ford se rozhodl opustit stávající CCS konektor a přejde na nový konektor vyvinutý Teslou, nyní přejmenovaný na „North American Charging Standard“ (NACS).
Spolupráce automobilek znamená, že majitelé elektromobilů Ford budou moci využívat rozsáhlou síť rychlých dobíjecích stanic Tesla Supercharger, která v USA zahrnuje více než 12 000 stanic. Ford tím nebude nucen si budovat vlastní síť dobíjecích stanic, což představuje značnou úsporu nákladů a zároveň zvýší komfort pro majitele jeho elektromobilů. NACS konektor je navíc kompaktnější než CCS a mnohem snadněji se s ním manipuluje.
Stávající elektromobily budou moci nabíjet díky redukci
„Nemáme tolik zákazníků s EV jako Tesla, ale máme jich pořád dost a to, že budou moci mít tuto výhodu už od příštího roku, aniž by museli koupit nové auto, je podle mě skutečným projevem odhodlání vás a týmu Tesla skutečně prioritizovat zákaznický zážitek,“ řekl CEO Fordu Jim Farley během livestreamu na Twitteru, kde společně s Elonem Muskem oznámili tuto spolupráci.
Současní majitelé Fordů s elektromobily budou moci využívat Superchargery Tesly pomocí adaptéru. Zatímco nová generace elektromobilů Ford bude vyráběna s konektory NACS namísto dosavadních CCS konektorů používaných naprostou většinou ostatních výrobců elektromobilů, včetně v USA oblíbených vozidel značek General Motors, Audi a Rivian.
Tento krok je v souladu s rostoucím tlakem na adopci elektromobilů v USA. Několik států, včetně Kalifornie a New Yorku, přijalo zákony omezující prodej nových spalovacích automobilů od roku 2035.
Tesla jde po dotacích
Otevření konektoru Tesla pro další automobilky může znamenat také větší příležitost pro získání vládních dotací. Americká vláda nedávno uvolnila miliardy dolarů na financování stanic pro nabíjení elektrických vozidel. Ačkoli vláda nevyžadovala, aby tyto stanice fungovaly s konektorem CCS, vyžadovala, aby stanice pro nabíjení, které získají financování, fungovaly s EV „od více než jednoho výrobce automobilů“. V současnosti tato požadavek diskvalifikuje stanice Tesla Supercharger, ale pokud by alespoň jeden výrobce automobilů přijal konektor North American Charging Standard (NACS), kvalifikovala by se síť Tesla Supercharger mezi adepty na dotace.
Spolupráce mezi Fordem a Teslou může být průlomová pro celý průmysl a může vést k tomu, že NACS se stane novým standardem v USA. Je však nezbytné zdůraznit, že tato spolupráce je teprve na počátku a je nutné sledovat, jak se další výrobci EV postaví k přechodu na NACS.
Zdroj: CNN