Tesla provedla velké změny ve svém referral programu. Za doporučení nových kupujících modelů řad 3 a Y nyní zákazníci dostanou více kreditů do věrnostního programu. Bude však tato novinka dostatečnou vzpruhou pro prodeje automobilky?
Společnost Tesla hodlá podniknout kroky ke zlepšení prodejů některých svých modelů. Chystané změny se dotknou zejména kupců vozidel Model 3 a Model Y, resp. zákazníků, kteří tyto kupce doporučí v rámci tzv. referral programu. Donedávna mohli majitelé a kupující vozů Tesla získat za doporučení a následný nákup modelů 3 nebo Y až 2 000 kreditů. Nová pravidla pak umožní zisk až 10 000 kreditů. Samotní kupující pak získají na vůz pořizovací slevu a mohou si také na tři měsíce vyzkoušet provoz Full-Self Driving, tedy plně autonomní řízení.
Ačkoliv patří Model 3 a Model Y dlouhodobě na první příčky počtu prodaných elektromobilů napříč všemi výrobci, v minulém kvartále se Tesle nepodařilo dosáhnout interně nastavených prodejních norem. Automobilka tak sahá právě do referral programu, jehož sílu v minulosti využila již několikrát.
Někde se přidalo, jinde zase ubralo
Bohužel i tyto nejnovější aktualizace mají některé nevýhody. Společnost Tesla tak například odstranila některé z odměn, které si klienti mohou za získané kredity zakoupit. Právě Full-Self Driving či vylepšené verze autopilota tak již v obchodě s odměnami chybí. Na první zmíněnou funkci potřebovali zákazníci Tesly dříve nashromáždit 120 000 kreditů, přesto však patřila schopnost plně autonomního řízení k nejoblíbenějším položkám v referral programu. Zahrnuje totiž funkce autopilota podle navigace, automatickou změnu jízdního pruhu či autonomní parkování bez nutnosti asistence řidiče.
Z odměn, které zatím zůstávají, pak mohou zákazníci v rámci programu využít například možnost bezplatného dobíjení u stanic Tesla Supercharger či zakoupení adaptérů na domácí dobíjení. Kredity pak lze využít také jako vstupenku do slosování o nové vozy.
Tesla také omezila počet doporučení
Spolu s úpravou samotného referral systému pak zavedla Tesla také přísný limit počtu doporučení, která může majitel získat. Podle aktualizovaných podmínek společnosti Tesla jsou nyní majitelé omezeni na pět doporučení za kalendářní rok. Ačkoliv tedy bude možné získat za doporučení nových zákazníků v případě výše uvedených modelů vozů více bodů, jejich celkový počet za daný rok bude tímto způsobem zastropován.
Referral program společnosti Tesla však se stále vyvíjí, takže i tato skutečnost se může v průběhu následujících měsíců kdykoli změnit. Důležité je pak také zmínit, že platnost kreditů vyprší za dvanáct měsíců. Pokud však uživatel získá další kredity, prodlouží se platnost všech kreditů o dalších dvanáct měsíců.
Přepracování systému doporučení odhaluje obchodní strategii společnosti Tesla, jejímž cílem je zlepšit zkušenosti zákazníků a zvýšit zájem o její vozy. Zda se jí to ovšem tímto způsobem podaří, ukáží až analýzy aktuálního tržního období. Další odměny a slevy v rámci referral programu pak zůstávají beze změny.