Skrýváte se na YouTube před reklamami za AdBlockem? Google svolil ke globálnímu rozšíření funkce, která přehrávání videí pro uživatele s blokátory reklam na platformě komplikuje. Uživatelům dává na výběr tato rozšíření vypnout, nebo odejít z YouTube. Funkci ale zatím naštěstí lze obejít.
Reklamy na YouTube jsou stále častější a otravnější. Objevují se často v naprosto nevhodných chvílích a navíc se zvýšenou hlasitostí. Blokátory reklam jsou tedy pro početnou skupinu uživatelů, kteří si nechtějí či nemohou platit YouTube Premium, doslova spásou.
Vzhledem k tomu, že reklamy představují pro YouTube hlavní zdroj příjmů, Google intenzivně tlačí veřejnost k přechodu na placené předplatné. Jako alternativu nechává uživatelům přístup k platformě zdarma s množstvím reklam. Blokátory, jako je AdBlock, jsou oblíbeným trikem, jak získat jakési okleštěné YouTube Premium zcela zdarma. Přehrávání videí na platformě je díky nim snesitelnější a navíc zdarma. To se však Googlu samozřejmě nelíbí.
Google podobným chováním uživatelů přichází o nezanedbatelnou část příjmů. Služba YouTube.com proto v červnu zahájila testování funkce, která přehrávání videí s AdBlockem a dalšími blokátory komplikuje.
Šlo o malý a nenápadný experiment, který dorazil i do Česka, pocítilo jej však jen malé procento uživatelů. To se však nyní změní. Manažer komunikace pro YouTube Christopher Lawton potvrdil, že detekci blokátorů YouTube nasadí v globálním měřítku.
Lze blokování obejít?
YouTube blokátory reklam deaktivovat neumí, ale dokáže je rozpoznat. Pokud nejsou na seznamu povolených stránek, které mohou zobrazovat reklamu, spuštění videa vám ztíží a na obrazovce vyskočí zpráva vyzývající k vypnutí blokátoru.
YouTube vám zatím dá na výběr mezi povolením reklam a předplatným YouTube Premium. Výzva však nakonec zmizí a video budete moci normálně přehrát. The Verge však upozornil, že jeden z jeho redaktorů byl na YouTube plně zablokován a přišel tak o přístup k YouTube.com.
Google riskuje, že proti sobě poštve část uživatelské základny. Na sociální síti Reddit se to stížnostmi na funkci a výhružkami bojkotem YouTube jednom hemží. Společnost si však podle odborníků nemůže dovolit zakázat blokátory úplně, riskovala by totiž exodus uživatelů.
Lawton vysvětlil, že použití blokátorů porušuje podmínky YouTube, přičemž příjmy z reklamy podporují tvůrce po celém světě. Právě díky reklamám mají na platformu přístup miliardy lidí po celém světě prakticky zdarma.
Zdroje: The Verge
Z YT se stal spíš bizár demonstrující lidskou hloupost a ochotu hlupáků tu hloupost následovat. Na jedné straně opravdu užitečná videa, na straně druhé ohromná skupina lidí, dávající i sbebeblbější videa jen kvůli tomu, že sází právě na tu existenci hlupáků a hloupost se pak šíří jako mor. Je jen… Číst více »
Nejvyšší čas začít používat blokátor reklam, který servery nerozpoznají 🙂 Ony kdyby se ty reklamy trochu krotily (uřvané, blikající) tak by si je taky tolik lidí neblokovalo.
Nemluvě o tom, že reklamy občas vyskakují co 2-5 minut a kolikrát se jedná o 15-30s dlouhé nepřeskočitelné reklamy…