Temu bude zdražovat: Zákazníky už má, teď chce vydělat

Marketplace Temu stále roste a získává nové uživatele. V globálním měřítku již v některých metrikách poráží i giganta Amazon a příliv nových uživatelů nezpomaluje. Podle odborníků brzy přijde zdražení a osekání marketingových nákladů.

Zpráva analytické společnosti Bernstein přinesla překvapivé zjištění – Temu předběhlo Amazon v počtu měsíčně aktivních uživatelů (MAU). I přes nižší průměrnou útratu na zákazníka rychle buduje lokální sklady, což podle odborníků povede k vyšším cenám zboží, vyšším průměrným hodnotám objednávek a zároveň k jejich rychlejšímu doručování.

Obrázek: Temu bude zdražovat: Zákazníky už má, teď chce vydělat

Temu je mezi zákazníky oblíbené. Potvrzuje to i fakt, že počet uživatelů neustále roste. Foto: Redakce inSmart.cz

Zákazníky už Temu má, teď bude chtít vydělat

Ve zprávě se rovněž uvádí, že Temu v roce 2024 prodalo zboží za cca 50 miliard USD a v roce 2025 se předpokládá, že celková hodnota veškerého zboží prodaného přes platformu stoupne na 70-80 miliard USD. Cesta k ziskovosti, která byla ovlivněna vysokými náklady na marketing, by mohla být podle zprávy překvapivě rychlá. Masivní výdaje na získávání nových uživatelů a rozdávání produktů zadarmo, které jsme viděli v posledních několika letech, mohou být nyní seškrtány. Uživatelskou základnu už Temu má, nyní bude chtít zapracovat na kvalitě produktů a hodnotě objednávek. Zatím tam totiž lidé objednávají především levné zboží.

Tzv. „Temu efekt“ cítí e-shopy po celém světě. Temu se např. v USA obrovsky překrývají zákazníci s Amazonem a Walmartem – hlavně proto, že na těchto dvou platformách už nakupuje téměř každý. V menším měřítku to platí i pro Česko. Pokud se povede čínskému Temu na své online tržiště nalákat české prodejce, mohlo by v budoucnu více konkurovat např. polskému Allegru či české e-commerce jedničce Alza.cz.

Obrázek: Temu bude zdražovat: Zákazníky už má, teď chce vydělat

Temu a Shein patří mezi nejčastěji skloňovaná jména, která odborníci kritizují. Vadí jim často pochybný původ zboží, ekologické dopady i tržní praktiky. Foto: Redakce inSmart.cz

Situace kolem čínské platformy je však složitá. Před Temu varují mj. odborníci na kybernetickou bezpečnost. „Především v případě nákupní aplikace Temu vždy uživatele upozorňujeme, aby zvážili její používání. Mnoho lidí je přesvědčeno, že jejich data přece nikoho nebudou zajímat. Bohužel tomu tak není. Data každého z nás mohou dále sloužit například k vytváření agresivní cílené reklamy nebo ke zneužití identity, a to nejen v případě využívání konkrétně této nákupní aplikace. Temu může nicméně údaje o uživateli a o zařízení sdílet se třetími stranami, např. se svými přidruženými společnostmi, a pokud tyto přidružené společnosti sídlí v Číně, bude nakládání s daty uživatelů podléhat tamější legislativě. Nevíme, jak jsou data u těchto společností dále zpracovávaná, a nemusí s nimi být nakládáno v souladu s evropskými principy a standardy zpracování dat,“ zmínil Jakub Souček, vedoucího pražského týmu expertů společnosti ESET, kteří monitorují kyberkriminální aktivity. Omezit chce aktivity online tržiště i Evropská unie, které vadí ekologický dopad i některé tržní praktiky.

Temu chce zrychlit zasílání objednávek a zlepšit kvalitu zboží

Bernstein poznamenává, že Amazon má zatím výhodu v oblasti kvality a rychlosti doručení zboží. Postupem času se podle analytiků Temu a jemu podobné společnosti budou stále více zaměřovat na kvalitu výrobků a budování lokálních skladů. Např. v USA již cca polovina příjmů Temu pochází z prodeje zboží místních obchodníků.

S obrovskou uživatelskou základnou se výdaje na akvizici dalších zákazníků sníží ve prospěch získávání dražších objednávek od stávajících zákazníků. Zajímavé je, odkud budou tyto objednávky podle analytiků pocházet. Podle nich je docela pravděpodobné, že to nebudou větší tržiště a e-shopy, jako je Amazon či Alza, ale spotřebitelé, kteří na Temu přesměrují své výdaje z offline nakupování.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Displeje ohebné či natahovací? Z mnoha konceptů se do reálu podívá jen hrstka
Displeje ohebné či natahovací? Z mnoha konceptů se do reálu podívá jen hrstka
Obrázek: Na vlastní oči: Je displej v kontaktních čočkách budoucnost, nebo past na investory?
Na vlastní oči: Je displej v kontaktních čočkách budoucnost, nebo past na investory?
Obrázek: Solární klobouk, slunečník nebo burka s LED svícením? I s tím už výrobci počítají
Solární klobouk, slunečník nebo burka s LED svícením? I s tím už výrobci počítají
Obrázek: Nejtenčí telefon nemá Samsung ani Apple. Tecno Spark Slim má jen 5,75 mm
Nejtenčí telefon nemá Samsung ani Apple. Tecno Spark Slim má jen 5,75 mm
Obrázek: Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem
Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem
Obrázek: Vyzdobte si chaty ve WhatsAppu: Nová funkce udělá vaši komunikaci zábavnější a přehlednější
Vyzdobte si chaty ve WhatsAppu: Nová funkce udělá vaši komunikaci zábavnější a přehlednější
Obrázek: Podvod s investicemi aneb Jak jsem podvodníkům poslal peníze a nechal se dobrovolně okrást
Podvod s investicemi aneb Jak jsem podvodníkům poslal peníze a nechal se dobrovolně okrást
Obrázek: Větrák na topení ušetří za energie a zrychlí vyhřátí místnosti: Lidé objevují nový trik s PC ventilátorem
Větrák na topení ušetří za energie a zrychlí vyhřátí místnosti: Lidé objevují nový trik s PC ventilátorem