Již druhý odklad chystaného akčního RPG Assassin’s Creed Shadows jasně poukazuje na snahu francouzského giganta Ubisoft zachránit se před existenční pohromou. Pokud by totiž hra propadla, firma by měla opravdu problém. Vývojáři však na pokračování jinak úspěšné série usilovně pracují a jelikož popularita každé hry závisí na spokojenosti hráčů, zapojili je a vzali si jejich připomínky k srdci.
Ubisoft již podruhé odložil vydání hry Assassin’s Creed Shadows z února na březen, což vzbudilo další pochybnosti o kvalitách chystané hry. Hráči se ptali, co vývojáři vůbec stihnou za měsíc opravit. Hra nicméně prochází poměrně rozsáhlými změnami. Potvrdil to i její režisér Charles Benoit americké redakci serveru IGN. Tvůrci zvolili cestu raději delšího vývoje za cenu co největší „dokonalosti“.
Vyladit potřebuje zejména systém parkouru, s nímž má tým problémy kvůli specifické japonské architektuře. Benoit vysvětlil: „Jsou to asi nejkomplexnější střechy (japonských budov), se kterými jsem kdy pracoval, pokud to srovnám s Odyssey nebo Syndicate. Vyžaduje to speciální kódování a nové animace, abychom zajistili plynulé přechody pohybu v parkouru.“
Titul však prošel mnohem většími změnami. Jonathan Dumont, kreativní ředitel hry, podle serveru GameRadar uvedl, že přístup k návrhu herního světa významně ovlivnila osobní návštěva Japonska samotnými vývojáři. „Když navštívíte skutečné místo, je tam vždy něco, co vás ohromí, i když jste četli knihy nebo viděli filmy. V našem případě to byla hustota lesů, výhledy a přirozená členitost terénu,“ uvedl.
Popsal údiv nad tím, jak jsou v Japonsku obrovské hrady a pevnosti. Tým musel přepracovat architekturu i proporce herního světa.
Méně je někdy více
Tvůrci navíc vyslyšeli dlouhodobou kritiku a zřejmě je i v tomto případě inspirovalo samotné Japonsko, rozhodli se totiž nerušit zážitek z prozkoumávání nádherné země vycházejícího slunce obsahovou přeplácaností. Nemáme podle něj očekávat formát Origins nebo Odyssey, kde hráč zakopával o různé aktivity a vedlejší úkoly tak často, až hra vyvolávala úzkostné stavy pocitem nedokončitelnosti.
Mapa tedy nebude přeplněná ikonami body zájmu, čímž se prohloubí prožitek z ničím nerušeného prozkoumávání. To se určitě vyplatí, protože v cíli čeká každého hráče mnohem více detailů a obsahu. Jak bude hra fungovat však rozhodne zejména často opakovaná chyba nejen Ubisoftu – bezduše repetitivní vedlejší úkoly, jež mnohdy vůbec nemají reálný dopad na svět či hlavní příběh.
Co se délky hry týče, v tomto ohledu vývojáři opět vsadili na dlouhou stopáž, což ovšem může být pro některé hráče frustrující a únavné. Hlavní dějová linka zabere téměř 50 hodin a celá hra spolu s vedlejšími aktivitami zhruba 100 hodin. V tomto ohledu úspěšnost Ubisoftu zase závisí na zábavnosti úkolů v rámci hlavní dějové linky, vedlejších aktivit a prozkoumávání světa.
Kromě toho vývojáři hře „obrušují hrany“ drobnými úpravami v systému postupu hrou a balancování. Tvůrci reagovali na podněty hráčů, kteří si hru vyzkoušeli v rámci veřejného testování. Na hráčích totiž záleží, zda přijde Ubisoft o další zisky a jestli fanoušci přestanou v tohle jméno věřit. To by mohlo ovlivnit i další díl ze série Far Cry, v jehož případě se společnost rovněž snaží přijít s něčím novým.
Assassin’s Creed Shadows vychází 20. března 2025 na PC a konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.