Prodeje chytrých hodinek poprvé klesly. Nedařilo se Applu, extrémně roste Xiaomi a Huawei

Trh s chytrými hodinkami zažívá historický moment. Podle nejnovější analýzy společnosti Counterpoint Research došlo v roce 2024 k prvnímu poklesu prodejů v historii tohoto segmentu. Celkový propad činí 7 % oproti předchozímu roku, což je překvapivý obrat pro odvětví, které bylo dosud synonymem stabilního růstu.

Za propadem stojí především slabý výkon společnosti Apple, jejíž dodávky chytrých hodinek se meziročně propadly o výrazných 19 %. Vzhledem k tomu, že Apple stále drží přibližně 22 % trhu (pokles z dřívějších 25 %), měl tento výsledek zásadní dopad na celkové čísla.

Proč Apple ztrácel?

Analýza ukazuje na dva hlavní důvody poklesu prodejů Apple Watch. Prvním byla absence očekávaného modelu Apple Watch Ultra 3, který se na trhu loni vůbec neobjevil. Druhým faktorem byl pouze inkrementální update základního modelu Series 10, který nepřinesl dostatečně přesvědčivé důvody k upgradu.

Obrázek: Prodeje chytrých hodinek poprvé klesly. Nedařilo se Applu, extrémně roste Xiaomi a Huawei

Dravci z Číny rostou, Samsung si drží tržní podíl a Apple klesl. I tak je stále jedničkou. Foto: Counterpoint Research

Zatímco Apple ztrácel, asijští výrobci zaznamenali impozantní růst. Huawei posílil o 35 % a upevnil si pozici dvojky na trhu. Úspěch lze přičíst silné pozici na domácím čínském trhu a pestrému portfoliu produktů od základních náramků přes dětské hodinky až po prémiové modely. Dětské hodinky od Huawei jsme na českém trhu zatím neviděli, ale model od známé značky by byl nepochybně vítaný.

Skvěle se dařilo společnosti Xiaomi, která v roce 2024 zaznamenala nárůst prodejů o 135 %. Vděčí za to dobrým prodejům svých náramků i chytrých hodinek.

Samsung si jako třetí největší hráč udržel stabilní pozici s mírným nárůstem o 3 %, k čemuž přispělo uvedení modelů Galaxy Watch7 a nové řady Galaxy Watch Ultra.

Regionální rozdíly: Čína roste, Indie zpomaluje

Zajímavý je pohled na regionální dynamiku trhu. Zatímco indický trh zaznamenal ochlazení zájmu – především kvůli pomalejšímu cyklu obměny, nedostatku inovací a rozčarování prvouživatelů – Čína poprvé v historii obsadila první příčku v objemu prodaných chytrých hodinek. Čínský trh vzrostl o 6 % a dominují mu tři značky: Huawei, Imoo (dříve BKK) a Xiaomi.

Obrázek: Prodeje chytrých hodinek poprvé klesly. Nedařilo se Applu, extrémně roste Xiaomi a Huawei

Foto: Counterpoint Research

Analytici Counterpoint Research předpovídají postupné oživení trhu v roce 2025, především díky integraci umělé inteligence a pokročilým funkcím pro sledování zdraví u budoucích modelů. Apple chystá na září představení hned tří nových modelů včetně přepracovaného Apple Watch SE 3 a dlouho očekávaného Apple Watch Ultra 3, což by mohlo vrátit dynamiku celému trhu.

Průmysl chytrých hodinek tak nyní stojí na rozcestí – po letech nepřetržitého růstu musí výrobci přehodnotit své strategie a přinést skutečně přesvědčivé důvody, proč by spotřebitelé měli investovat do nových modelů.

Zdroj: Counterpoint Research

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge