Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Nejde jen o smartphony, ale také iPady, Macy a další produkty z portfolia Cupertinské společnosti. Apple se zkrátka rozhodl už od ledna 2019 neříkat, kolik toho vlastně prodá.

K velmi neobvyklému kroku se odhodlal CEO firmy Tim Cook. Od prosince už se analytici, novináři ani uživatelé nedozví, kolik hardwaru nakousnuté jablko prodalo – proč? Nikdo přesně neví, důvody uvedené firmou nejsou jednoznačné ani příliš srozumitelné.

Podle Luca Maestriho, finančního ředitele Applu, počet prodaných zařízení nevypovídá o hodnotě společnosti. Sdělil také, že zveřejňování podobných dat „je dnes méně relevantní než dříve“.

Jako když nakupujete v obchodě, popisuje Tim Cook

Poněkud zmatečné bylo vyjádření Cooka k celé věci. Přirovnal zveřejňování dat k nákupu v obchodě: „Je to trochu jako když jdete do obchodu, dojedete s košíkem až k prodavači a on se vás zeptá ‚kolik kusů tam máte?‘“ Pokládá Cook řečnickou otázku a pokračuje: „Moc nezáleží na tom, kolik kusů v košíku je, oproti celkové hodnotě zboží uvnitř.“

Obrázek: Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Mnoho smyslu proslov nedával ani v angličtině, překlad zde není zrovna nápomocný.

Každopádně jde o dosti nezvyklý krok, naprostá většina firem počty prodaných zařízení zveřejňuje, už jen proto, aby usnadnily práci analytikům a novinářům, pro něž jsou podobná data zlatým dolem informací.

Je pravda, že konkrétní počty prodaných chytrých hodinek Apple Watch, Apple TV a HomePodů jsme neznali ani dříve, neboť o nich firma buď vůbec neinformovala, nebo je pouze sdružovala do různých skupinek. I to je poněkud zvláštní, neboť kupříkladu v oblasti nositelných zařízení je Apple velmi významným a úspěšným hráčem.

„Inspirace“ Applem je v IT poměrně běžná, ale doufejme, že tento krok konkurence nenapodobí; přišli bychom o zajímavé informace a možnost přesného porovnání úspěšnosti prodejů jednotlivých korporací.

Obrázek: Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Je těžké spekulovat, co za krokem firmy stojí. Je pravda, že se nových iPhonů zatím neprodává o moc více než u předchozí generace, avšak místo toho roste zisk z každého prodaného kusu: Apple má tradičně velmi vysoké marže.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PayPal Mafia: jak platforma pro online platby stvořila Muska a elitu současného tech světa
Kingston Dual Portable SSD je disk, který nepotřebuje kabely
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu