Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Nejde jen o smartphony, ale také iPady, Macy a další produkty z portfolia Cupertinské společnosti. Apple se zkrátka rozhodl už od ledna 2019 neříkat, kolik toho vlastně prodá.

K velmi neobvyklému kroku se odhodlal CEO firmy Tim Cook. Od prosince už se analytici, novináři ani uživatelé nedozví, kolik hardwaru nakousnuté jablko prodalo – proč? Nikdo přesně neví, důvody uvedené firmou nejsou jednoznačné ani příliš srozumitelné.

Podle Luca Maestriho, finančního ředitele Applu, počet prodaných zařízení nevypovídá o hodnotě společnosti. Sdělil také, že zveřejňování podobných dat „je dnes méně relevantní než dříve“.

Jako když nakupujete v obchodě, popisuje Tim Cook

Poněkud zmatečné bylo vyjádření Cooka k celé věci. Přirovnal zveřejňování dat k nákupu v obchodě: „Je to trochu jako když jdete do obchodu, dojedete s košíkem až k prodavači a on se vás zeptá ‚kolik kusů tam máte?‘“ Pokládá Cook řečnickou otázku a pokračuje: „Moc nezáleží na tom, kolik kusů v košíku je, oproti celkové hodnotě zboží uvnitř.“

Mnoho smyslu proslov nedával ani v angličtině, překlad zde není zrovna nápomocný.

Každopádně jde o dosti nezvyklý krok, naprostá většina firem počty prodaných zařízení zveřejňuje, už jen proto, aby usnadnily práci analytikům a novinářům, pro něž jsou podobná data zlatým dolem informací.

Je pravda, že konkrétní počty prodaných chytrých hodinek Apple Watch, Apple TV a HomePodů jsme neznali ani dříve, neboť o nich firma buď vůbec neinformovala, nebo je pouze sdružovala do různých skupinek. I to je poněkud zvláštní, neboť kupříkladu v oblasti nositelných zařízení je Apple velmi významným a úspěšným hráčem.

„Inspirace“ Applem je v IT poměrně běžná, ale doufejme, že tento krok konkurence nenapodobí; přišli bychom o zajímavé informace a možnost přesného porovnání úspěšnosti prodejů jednotlivých korporací.

Je těžké spekulovat, co za krokem firmy stojí. Je pravda, že se nových iPhonů zatím neprodává o moc více než u předchozí generace, avšak místo toho roste zisk z každého prodaného kusu: Apple má tradičně velmi vysoké marže.

Zdroje: 1, 2

avatar
1 Vlákna diskuze
0 Vláken s odpovědí
0 Sledujících
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Nejrušnější vlákno komentářů
1 Autoři komentářů
Patrick B. Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Patrick B.
Čtenář
Patrick B.

Apple mě už fakt štve, je to taková nafouknutá bublina… Každý si to kupuje aby vypadal cool, ale otázka je, zda může něco, co už má každý, vypadat cool.

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Co s přebytkem notebookových procesorů? V Číně si s tím hlavu nelámou
Na Grónsko dopadl kilometrový asteroid: Velký dopadový kráter zmizel pod kilometrem ledu
Elektrické koloběžky byly jen začátek: Lime začíná půjčovat auta a půjčíte si je kliknutím v mobilu

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Ohnete a máte smartphone, narovnáte a je z něj tablet: Ohebné smartphony jdou do prodeje

Samsung a LG pracovali na ohebných displejích pro smartphony nějaký pátek a podle všeho již nadešel čas, aby mohli světu...

Zavřít