Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Nejde jen o smartphony, ale také iPady, Macy a další produkty z portfolia Cupertinské společnosti. Apple se zkrátka rozhodl už od ledna 2019 neříkat, kolik toho vlastně prodá.

K velmi neobvyklému kroku se odhodlal CEO firmy Tim Cook. Od prosince už se analytici, novináři ani uživatelé nedozví, kolik hardwaru nakousnuté jablko prodalo – proč? Nikdo přesně neví, důvody uvedené firmou nejsou jednoznačné ani příliš srozumitelné.

Podle Luca Maestriho, finančního ředitele Applu, počet prodaných zařízení nevypovídá o hodnotě společnosti. Sdělil také, že zveřejňování podobných dat „je dnes méně relevantní než dříve“.

Jako když nakupujete v obchodě, popisuje Tim Cook

Poněkud zmatečné bylo vyjádření Cooka k celé věci. Přirovnal zveřejňování dat k nákupu v obchodě: „Je to trochu jako když jdete do obchodu, dojedete s košíkem až k prodavači a on se vás zeptá ‚kolik kusů tam máte?‘“ Pokládá Cook řečnickou otázku a pokračuje: „Moc nezáleží na tom, kolik kusů v košíku je, oproti celkové hodnotě zboží uvnitř.“

Obrázek: Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Mnoho smyslu proslov nedával ani v angličtině, překlad zde není zrovna nápomocný.

Každopádně jde o dosti nezvyklý krok, naprostá většina firem počty prodaných zařízení zveřejňuje, už jen proto, aby usnadnily práci analytikům a novinářům, pro něž jsou podobná data zlatým dolem informací.

Je pravda, že konkrétní počty prodaných chytrých hodinek Apple Watch, Apple TV a HomePodů jsme neznali ani dříve, neboť o nich firma buď vůbec neinformovala, nebo je pouze sdružovala do různých skupinek. I to je poněkud zvláštní, neboť kupříkladu v oblasti nositelných zařízení je Apple velmi významným a úspěšným hráčem.

„Inspirace“ Applem je v IT poměrně běžná, ale doufejme, že tento krok konkurence nenapodobí; přišli bychom o zajímavé informace a možnost přesného porovnání úspěšnosti prodejů jednotlivých korporací.

Obrázek: Kolik je na světě iPhonů? Apple přestane poskytovat informace o počtu prodaných zařízení

Je těžké spekulovat, co za krokem firmy stojí. Je pravda, že se nových iPhonů zatím neprodává o moc více než u předchozí generace, avšak místo toho roste zisk z každého prodaného kusu: Apple má tradičně velmi vysoké marže.

Zdroje: 1, 2

1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Patrick B.

Apple mě už fakt štve, je to taková nafouknutá bublina… Každý si to kupuje aby vypadal cool, ale otázka je, zda může něco, co už má každý, vypadat cool.

Obrázek: Biorobotické medúzy: Hlubiny oceánů budou prozkoumávat podvodní kyborgové
Biorobotické medúzy: Hlubiny oceánů budou prozkoumávat podvodní kyborgové
Obrázek: Globální dodávky chytrých telefonů rostou, největší odbyt má Samsung
Globální dodávky chytrých telefonů rostou, největší odbyt má Samsung
Obrázek: Čtyřnohý společník pro astronauty. NASA vyvíjí nové roboty pro kosmické mise
Čtyřnohý společník pro astronauty. NASA vyvíjí nové roboty pro kosmické mise
Obrázek: Český zdicí robot naživo: Je překvapivě pomalý, na rozdíl od lidí ale nepotřebuje odpočívat
Český zdicí robot naživo: Je překvapivě pomalý, na rozdíl od lidí ale nepotřebuje odpočívat
Obrázek: Máte doma nefunkční GPS lokátor od Invoxia? Nyní bude v ČR opět fungovat
Máte doma nefunkční GPS lokátor od Invoxia? Nyní bude v ČR opět fungovat
Obrázek: Tesla v ČR otevřela své rychlonabíječky pro všechny elektromobily. Jak nabíjet na Superchargeru?
Tesla v ČR otevřela své rychlonabíječky pro všechny elektromobily. Jak nabíjet na Superchargeru?
Obrázek: Noční fotografie s vivo X100 Pro: Jak fotit v noci se smartphonem jako profík?
Noční fotografie s vivo X100 Pro: Jak fotit v noci se smartphonem jako profík?
Obrázek: Recenze robotického vysavače TESLA RoboStar iQ700 s laserovou navigací: Čistá domácnost bez námahy?
85%
Recenze robotického vysavače TESLA RoboStar iQ700 s laserovou navigací: Čistá domácnost bez námahy?