Impérium Jeffa Bezose se rozroste o filmové studio MGM (Metro Goldwyn Mayer), jedno z nejvÄtÅ¡Ãch na svÄtÄ. Amazon tÃm zÃská i duÅ¡evnà vlastnictvà spoleÄnosti, které je na nà nejcennÄjÅ¡Ã.
James Bond, Rocky, Robocop, Vikingové a spousta dalÅ¡Ãch populárnÃch znaÄek novÄ patÅà pod Amazon. AmerickÃœ logistickÃœ obr tÃm ukazuje svoji odhodlanost nezapadnout ve streamovacÃch válkách, ale otevÅenÄ vyzvat Disney Äi Netflix. Pravda, Disney s jeho pár let starÃœm 71miliardovÃœm odkupem 21st Century Fox nasadilo laÅ¥ku vysoko a AT&T rovnÄz nezahálà â ani v roce 2018, ani teÄ, kdy Äást svého mediálnÃho královstvà spojà s Discovery.
Streaming mÃsto televize
ObÄ firmy si primárnÄ konkurujà v USA â evropskému trhu se otevÃrajà pomalu a postupnÄ s omezenou nabÃdkou poÅadů ve svÃœch streamovacÃch sluÅŸbách, pokud se na nÄ vůbec jde registrovat. Situace se ale postupnÄ zlepÅ¡uje, a uÅŸivatelé majà k dispozici stále vÃce sluÅŸeb s vÄtÅ¡Ãm mnoÅŸstvÃm obsahu.
Správa duÅ¡evnÃho vlastnictvà napÅÃÄ regiony a státy je sloÅŸitá. ObÄas mohou pomoci různé VPN, nenà to vÅ¡ak ÅeÅ¡enÃm vÅŸdy.
Akvizice je znaÄná uÅŸ jen svou velikostÃ. 4 tisÃce filmů a 17 tisÃc hodin televiznà zábavy jsou ÄÃsla, která Amazon zkusà nepochybnÄ vyuÅŸÃt ve své sluÅŸbÄ Prime Video urÄená pro pÅedplatitele sluÅŸby Amazon Prime.
Amazon patÅÃ, co se tÃœÄe médiÃ, mezi menÅ¡Ã hráÄe oproti obÅÃm skupinám jako Disney nebo Warner Media (Warner se spojà s Discovery a stanou se tak druhou nejvÄtÅ¡Ã mediálnà spoleÄnostà svÄta dle obratu). Americká spoleÄnost je ovÅ¡em známa rychlÃœm pronikánÃm na nové trhy, schopnostà utrácet penÃze neuvÄÅitelnou rychlostà a postupnÃœm ovládnutÃm trhu do doby, neÅŸ se provoz sluÅŸeb stane profitabilnÃ. Amazon na této strategii postavil celou svou existenci, a to velmi úspÄÅ¡nÄ.
Streamovánà videÃ, filmů a seriálu je stále populárnÄjÅ¡Ãm médiem a z Äásti nahradilo bÄÅŸné televiznà vysÃlánÃ, obzvláštÄ u mladÅ¡Ã generace diváků v technologicky vyspÄlÃœch zemÃch.
Zdroj: Amazon