Frustrovaní uživatelé Apple zařízení z celého světa se o tomto víkendu setkali s nevyžádaným odhlášením ze svých účtů Apple ID. Bez vysvětlení byli odhlášeni ze svých zařízení a při pokusu o opětovné přihlášení byli nuceni resetovat svá hesla, i když zadávali správné přihlašovací údaje.
Zatímco Apple oficiálně neoznámil žádné problémy, sociální média byla během víkendu zaplavena stížnostmi nespokojených uživatelů. Podle neoficiálních zpráv mělo dojít k implementaci bezpečnostních vylepšení, která se, zdá se, příliš nevydařila. Není jasné, kolik přesně uživatelů bylo zasaženo, ale situace vyvolala rozruch napříč komunitou uživatelů zařízení Applu.
Problém se opakuje
Tento incident není ojedinělý – již loni na podzim došlo k podobné vlně náhodných odhlášení z Apple ID a nutnosti resetovat přihlašovací údaje.
Někteří analytici spekulují, že by tato bezpečnostní opatření mohla souviset s blížícím se vydáním iOS 18 a probíhajícími úpravami systému. Apple tradičně před velkými aktualizacemi zvyšuje zabezpečení a kontroly účtů, aby eliminoval potenciální rizika.
I was mid FaceTime with @milesabovetech and my Apple account got locked and signed out of all of my Apple products
tf is happening
— Max Weinbach (@MaxWinebach) April 26, 2024
Mám heslo měnit?
Jakkoli jsou tato opatření nepříjemná pro uživatele, experty jsou vnímána jako nutný krok k posílení bezpečnosti před vydáním nové hlavní verze operačního systému. Další možností, která se podle expertů nabízela, je probíhající kampaň podvodníků, kteří se snaží nabourávat do Apple ID. Uživatelé však nereportují žádné neúspěšné pokusy o přihlášení od 3. stran.
Co tedy dělat, když na vás žádost o změnu údajů v systému vyskočí? Proveďte ji. Více ostatně ani dělat nemůžete. Dejte si však pozor na situace, kdy vám nevyžádaný odkaz pro reset hesla dorazí do e-mailu. V takovém případě na něj neklikejte a změnu neprovádějte.