Audi posouvá hranice e-mobility. Na trh přináší poměrně netradiční elektrický dopravní prostředek

Německý výrobce automobilů Audi v poslední době sklízí úspěch na poli elektrických automobilů se svou modelovou řadou e-tron. Mezitím však vyvinula také jiný, pro značku poměrně neobvyklý projekt, a sice elektrické kolo.

Vývoj technologií elektromotorů doslova mění koncept mobility tak jak jsme jej donedávna znali. Ačkoliv se drtivá většina aplikací elektrického pohonu aktuálně točí okolo osobních a nákladních automobilů, tu a tam se objeví i jiné využití pro tyto motory. Aktuálně si s myšlenkou rozšířit hranice svých možností pohrává automobilka Audi, která začátkem března představila jeden ze svých nejnovějších počinů, elektrické kolo.

Obrázek: Audi posouvá hranice e-mobility. Na trh přináší poměrně netradiční elektrický dopravní prostředek

Společnost Audi přináší na trh své první elektrokolo. Zdroj: Se souhlasem Audi

Podle oficiální zprávy společnosti zatím bicykl nemá specifické modelové označení, svým designem a zpracováním však odkazuje na řadu závodního speciálu Audi RS Q e-tron, který automobilka nabízí například závodníkům slavného Dakaru, a jehož historie sahá až do 80. let minulého století. Stěžejními prvky tohoto horského kola jsou tedy víceúčelovost, maximální výkon a překonávání výzev v terénu.

Výkonný motor Fantic nabízí solidní výkon i čtyři stupně rychlosti

V případě elektrokol asi není na místě hovořit o pohledu „pod kapotu“, přesto je však u kola Audi motor alfou a omegou celého konceptu. Akumulátor pochází z dílny výrobce motorů Fantic. Jedná se o 36-voltovou baterii o kapacitě 720 Wh, která pohání motor Brose S-MAG o výkonu až 250 W a točivém momentu dosahujícím 90 Nm.

Ačkoliv by svým vzhledem i funkcemi kolo našlo své využití zejména v rámci terénní cyklistiky a enduro, Audi hlásá, že jde skutečně o všestranný dopravní prostředek, který lze využít i pro běžné rekreační účely. Díky rámu z lehkého hliníku, plnému odpružení a speciálnímu vzorku pneumatik je tak jízda plynulá i na nezpevněném povrchu.

Obrázek: Audi posouvá hranice e-mobility. Na trh přináší poměrně netradiční elektrický dopravní prostředek

Předlohou pro design bicyklu byl závodní model Audi RS Q e-tron. Zdroj: Se souhlasem Audi

Elektromotor Fantic poskytuje během jízdy celkem čtyři úrovně elektrické asistence: Eco, Tour, Sport a Boost. Eco při jízdě vhodným způsobem kloubí maximální účinnost a dojezd, zatímco Tour přináší výraznou úroveň elektrické podpory. Sport byl navržen k odpovídajícímu výkonu pro profesionální i amatérské cyklisty v rámci aktivního pohybu v terénů, a režim Boost poskytuje maximální úroveň elektrické asistence pro náročné, kopcovité trasy.

Na řídítkách pak nechybí digitální displej, který indikuje například rychlost či stav nabití baterie.

Obrázek: Audi posouvá hranice e-mobility. Na trh přináší poměrně netradiční elektrický dopravní prostředek

Horské kolo je určeno primárně do terénu, využítí však prý najde i v rámci silniční cyklistiky. Zdroj: Se souhlasem Audi

Může si elektrokolo od Audi najít své zákazníky?

Na první pohled neobvyklá kombinace jména špičkové automobilky a cyklistiky není až tak revoluční. V roce 2021 přišla s podobnou myšlenkou například společnost Porsche, která představila e-bike s cenovkou mezi 200 000 a 250 000 korunami. Audi v tomto ohledu nepřináší žádnou cenovou revoluci, a z hlediska nákladů se tak pohybuje na stejné hranici. Je zřejmé, že pořizovací náklady v sobě zahrnují také příplatek za luxusní značku, otázkou však zůstává, zda-li dokáže kolo z dílny Audi obstát na poli konkurence, a poskytnout tak za danou cenu dostatečný a odpovídající výkon.

Zdroje: 1, 2, 3

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Tak to bude muset být hodně velký a dobře finančně situovaný EKO fanatik co si tohle koupí za 200 – 250 000 Kč.

milda

To si raději připlatím sto táců na S-Workse

KoloOdAudiAniZadarmo

😀 😀 😀 Tak jo no 😀 Už se těším na auto od Specialized (např.) … Tak jo, tohle si asi moc bikerů nepořídí, ale už se těším na ty Audi-točvolanty na elektrokolech na cyklostezkách a silnicích, kdy se z nich najednou stanou velcí cyklisté 😀

Obrázek: Budoucnost AI v mobilech? Podle HONORu a Qualcommu v kombinaci lokální umělé inteligence s cloudem
Budoucnost AI v mobilech? Podle HONORu a Qualcommu v kombinaci lokální umělé inteligence s cloudem
Obrázek: Nemůžete si vybrat barvu telefonu? S Infinixem můžete mít každý den jinou
Nemůžete si vybrat barvu telefonu? S Infinixem můžete mít každý den jinou
Obrázek: Elegantní a s parádní výdrží: Xiaomi představilo náramek a chytré hodinky s HyperOS
Elegantní a s parádní výdrží: Xiaomi představilo náramek a chytré hodinky s HyperOS
Obrázek: Když robot nahradí kurýra: Nová éra doručování jídla se blíží, ukázal Uber Eats
Když robot nahradí kurýra: Nová éra doručování jídla se blíží, ukázal Uber Eats
Obrázek: Občanka v mobilu od A do Z: Jak nainstalovat a zprovoznit eDoklady?
Občanka v mobilu od A do Z: Jak nainstalovat a zprovoznit eDoklady?
Obrázek: 5 způsobů, jak zjistit zapomenuté heslo K WiFi. Snadno v PC i na mobilu
5 způsobů, jak zjistit zapomenuté heslo K WiFi. Snadno v PC i na mobilu
Obrázek: Jak se naučit na běžkách: Průvodce pro začátečníky
Jak se naučit na běžkách: Průvodce pro začátečníky
Obrázek: Jak koupit Bitcoin v ČR? Návod na bezpečný nákup kryptoměn v roce 2024
Jak koupit Bitcoin v ČR? Návod na bezpečný nákup kryptoměn v roce 2024