I německé automobilky tlačí na elektromobilitu, nově Audi a Volkswagen

Volkswagen, jak automobilka samostatně, tak celý koncern, se přidávají k dalším a tlačí na rozvoj elektromobility. Infrastrukturu zatím pořád chybí, nicméně trh je ke změnám výrazněji nakloněn.

Audi oznámilo, že vývoj nových modelů automobilů se spalovacím motorem skončí v roce 2026; auta na fosilní paliva pak úplně vyřadí z nabídky v roce 2033. Volkswagen plánuje tradiční automobily v Evropě prodávat mezi lety 2033 a 2035, ve zbytku světa pak do roku 2050.

Obrázek: I německé automobilky tlačí na elektromobilitu, nově Audi a Volkswagen

Již brzy chystaná elektrická dodávka Volkswagenu ID.Buzz. Zdroj: Volkswagen

O Škodovce se nejnovější rozhovor pro magazín Münchner Merkur nezmiňuje; nicméně podle současné nabídky automobilky se zdá, že i ona postupně přejde primárně na elektromobily, alespoň na evropském trhu. Nedávná Škoda Enyaq iV je toho dobrým příkladem. Podstatnou výjimkou může být Indie, kde zkrátka elektromobily nedávají zatím smysl. Ceny baterií jsou příliš vysoké a vybudování infrastruktury v tak obří zemí potrvá čas delší, než jaký se očekává v Evropě.

Elektro v Evropě, benzín ve světě

Podobné plány má koneckonců celý koncern Volkswagen, který s prodejem spalovacích motorů do lidnatějších, méně vyspělých zemí počítá ještě několik desetiletí. O něco déle podle Volkswagenu potrvá vyřazení výroby automobilů se spalovacími motory také v Číně a USA.

Obrázek: I německé automobilky tlačí na elektromobilitu, nově Audi a Volkswagen

Škoda Enyaq iV, elektromobil české automobilky. Zdroj: Škoda

Je to další z několika automobilek, které se přidávají k vysoce ambiciózním datům ukončení výroby tradičních automobilů s benzínovými nebo dieselovými motory. Mezi ně patří třeba Ford, Jaguar Land Rover a podobné plány má také Honda. Nejde jen o automobilky: Stále častěji se mluví o uzákonění zákazu prodeje automobilů na benzín a naftu i v jednotlivých zemích, třeba ve Velké Británii, pozadu nezůstává ani Francie, Norsko (to míří dokonce už na rok 2025, infrastruktura je zde již téměř hotová a elektromobily jsou v severské ropné mocnosti notně rozšířené).

Ono, není až tak divu. Elektromobilům se dařilo i během pandemie, a třeba v Německu už nabíjecí stanice pro elektromobily musí povinně nabízet benzínky. Spolu se štědrými dotacemi na elektromobily je to už nejen pro zákazníky, ale také pro automobilky důležitý argument, proč elektrickým vehiklům fandit.

Obrázek: I německé automobilky tlačí na elektromobilitu, nově Audi a Volkswagen

Nedostatek nabíjecích stanic a občas dlouhá doba nabíjení bývají největším limitem pro adopci elektromobilů. To se ale rychle mění. Zdroj: Pixabay

Jejich přijetí by jinak téměř jistě bylo daleko pomalejší. Obzvláště proto, že v některých zemích může rozvoj elektromobility zpomalovat vysoká cena elektřiny nebo příliš málo možností dobíjení automobilů.

Zdroj: Merkur. Úvodní fotografie: Pixabay

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fokker Dr.I slaví 108 let: Legendární trojplošník Rudého barona ovládl vzdušné souboje první světové války
Obrázek: Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Obrázek: Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší