Elektromobil s dojezdem 500 km: Škoda Enyaq iV je jako tiše plující kosmická loď

Škoda již 1. září v Praze oficiálně představí svůj elektromobil Enyaq. A jelikož jde o první elektrické SUV z produkce Škoda Auto, jde o bedlivě sledované téma. Automobilka nyní poodhalila více informací a ukázek designu vozu, přirovnává jej k vesmírné lodi. Jaký je?

Enyaq dostal do vínku podobné rozměry jako mají nové vozy Octavia, ale uvnitř je i díky umístění baterií v podvozku prostorný jako vozy Superb. Na trh se dostane hned několik modelů, chybět nebude čtyřkolka a verze s dojezdem až 500 km. Nový Enyaq využívá modulární platformy MEB, což je označení modulární platformy koncernu Volkswagen, vyvíjené pro použití v elektromobilech. Navíc se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, čímž se stane jediným vozem na bázi MED, jehož výroba probíhá mimo Německo.

Obrázek: Elektromobil s dojezdem 500 km: Škoda Enyaq iV je jako tiše plující kosmická loď

Tiše plující kosmická loď od Škodovky

Škoda Auto ve svých prohlášeních zmiňuje vysokou účinnost baterie, aerodynamiku (cx od 0,27), což je pro SUV skvělá hodnota a také pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰). „Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď,“ uvedl Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru značky Škoda.

Základní verze Enyaq iV 50 má zadní nápravu poháněnou motorem v zadní části vozu a kapacita lithium-iontové baterie je 55 kWh (netto 52 kWh). Elektromotor v zadní nápravě se může pochlubit výkonem 109 kW, což znamená výsledný dojezd až 340 km. Enyaq iV 60 s výkonem 132 kW se ůže pochlubit 62kWh baterií (netto kapacita 58 kWh) a dojezdem až 390 km. Enyaq iV 80 s výkonem 150 kW a pohonem zadních kol se může v režimu WLTP díky 85kWh (netto 77kWh baterii) pochlubit až 500km dojezdem.

Obrázek: Elektromobil s dojezdem 500 km: Škoda Enyaq iV je jako tiše plující kosmická loď

Elektromobil nabídné také trojici možností nabíjení. Tradiční a pomalé nabíjení z 230V zásuvky s výkonem 2,3 kW. Dalším způsobem je využití wallboxu s výkonem až 11 kW, díky kterému se baterie nabije za 6-8 hodin. Třetí možností jsou rychlonabíjecí stanice s výkonem až 125 kW, kdy by nabití z 10 na 80 % baterie mělo trvat kolem 40 minut.

Na další informace ohledně nového modelu si budeme muset počkat do 1. září. Podle neoficiálních informací bude cena vozu začínat na podobných úrovních, jako je tomu v případě Kodiaq.

Obrázek: Xiaomi Robot Vacuum X10+ je inteligentní robotický vysavač, který vydrhne podlahy a sám se vyčistí
Xiaomi Robot Vacuum X10+ je inteligentní robotický vysavač, který vydrhne podlahy a sám se vyčistí
Obrázek: Recenze elektrické koloběžky Vsett 10+: Dva motory hravě zvládnou i 70 km/h
Recenze elektrické koloběžky Vsett 10+: Dva motory hravě zvládnou i 70 km/h
Obrázek: Ford přechází na Tesla konektor: Začíná nová éra v dobíjení elektromobilů?
Ford přechází na Tesla konektor: Začíná nová éra v dobíjení elektromobilů?
Obrázek: Novinky ze světa AI #4: Posílení 5G sítí, průzkum podvědomí či umělá inteligence ve Windows
Novinky ze světa AI #4: Posílení 5G sítí, průzkum podvědomí či umělá inteligence ve Windows
Obrázek: Jak na perfektní fotky mobilem? Vivo X90 Pro v rukou profesionálního fotografa
Jak na perfektní fotky mobilem? Vivo X90 Pro v rukou profesionálního fotografa
Obrázek: Zákaz TikToku od ledna 2024: Zakáže Západ oblíbenou sociální síť mladých?
Zákaz TikToku od ledna 2024: Zakáže Západ oblíbenou sociální síť mladých?
Obrázek: Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Obrázek: Tajemství úspěchu na Twitteru: Zdrojové kódy odhalily, jaké příspěvky jsou algoritmem zvýhodněny
Tajemství úspěchu na Twitteru: Zdrojové kódy odhalily, jaké příspěvky jsou algoritmem zvýhodněny