Čínská aplikace TikTok rozšiřuje beta verzi chytané aplikace pro streamování hudby a sdílení videí na další tři trhy. Tato platforma bude s TikTokem přímo propojena, což usnadní objevování a následný poslech nových písní. I když se jedná o novou konkurenci pro Spotify a Apple Music, jde hlavně na ruku uživatelům TikToku.
Začátkem tohoto měsíce čínská aplikace TikTok oznámila testování beta verze své nové aplikace TikTok Music v Brazílii a Indonésii. Nyní zavádí beta verzi své chystané aplikace v Austrálii, Mexiku a Singapuru.
Uživatelé zapojení do testování obdrží tříměsíční bezplatnou zkušební verzi, napsal web Business Insider. TikTok bude chystanou video aplikací pro streamování hudby konkurovat gigantům jako Spotify a Apple Music.
Na ruku uživatelům TikToku
V květnu 2022 totiž podal ochrannou známku na TikTok Music v USA. Zaběhlí streamovací giganti se však obávat nemusejí, domnívá se hudební analytička Tatiana Cirisanová ze společnosti MiDIA Research.
Ona uvedla, že si není těžké představit spíše masivní příliv uživatelů TikToku na TikTok Musíc, čínská aplikace má totiž silnou a loajální uživatelskou základnu. To bude nesporná výhoda této streamovací aplikace.
Jonathan Woo z Phillip Securities Research si rovněž nemyslí, že TikTok Music nějak ohrozí zaběhlé jedničky na trhu Spotify a Apple Music. Nedokáže si představit přechod předplatitelů z těchto platforem rovněž s loajální základnou uživatelů na TikTok Music.
„Domnívám se, že by bylo celkem obtížné překonat Spotify a Apple Music vzhledem k jejich postavení na trhu a podílu na trhu, ale TikTok Music by z toho určitě mohlo něco ukrojit,“ cituje Wooa televize CNBC.
Největší výhoda TikTok Music
Že na TikTok Music zamíří hlavně uživatelé nejpopulárnější sociální sítě mezi mladými lidmi naznačuje i oznámená synchronizace mezi oběma platformami. Na TikToku například objevíte úryvek nějaké skladby v krátkém videu.
Jedním kliknutím na odkaz zamíříte do TikTok Music, kde si skladbu budete moci poslechnout celou. „TikTok Music usnadní uživatelům ukládání, stahování a sdílení jejich oblíbených virálních skladeb z TikToku,“ prohlásil Ole Oberman, vedoucí rozvoje hudebního obchodu TikToku.