Češi objevili kouzlo nákupů na splátky, Twisto hlásí rekordní Vánoce

Češi loni v prosinci v hojném počtu sáhli po službě „kup teď, zaplať později“ (Buy Now, Pay Later). A nebyla to zrovna malá skupina – platební společnost Twisto zaznamenala během vánočních nákupů rekordní čísla.

Nejvíc lidí podle dat společnosti Twisto vyrazilo na online nákupy hned po Black Friday – v neděli 1. a v pondělí 2. prosince, kdy odstartovaly vánoční slevy. To dává smysl – kdo by nechtěl spojit výhodné slevy s možností rozložit si platbu? Oproti říjnu narostl počet BNPL transakcí o působivých 40 procent.

Obrázek: Češi objevili kouzlo nákupů na splátky, Twisto hlásí rekordní Vánoce

Foto: Se souhlasem Twisto

Twisto v minulém roce vsadilo na netradiční marketingovou strategii. Zatímco většina značek před Vánoci křičí „kupuj hned“, český fintech přišel s želví kampaní propagující klid a rozvahu. „Chtěli jsme lidem ukázat, že není třeba spěchat,“ vysvětluje šéf marketingu Jan Fišar. Zákazníci dostali na zaplacení svých listopadových a prosincových nákupů až 60 dní – tedy dost času na to, aby si mohli v klidu rozmyslet, jak platby poskládat.

Nákup na třetiny slaví úspěch

Rostoucí popularitu zaznamenala především služba Nákup na třetiny. Je to docela chytrý koncept – nákup nad 1 500 korun si můžete rozdělit na tři bezúročné splátky. Průměrně si takto Češi rozkládali částku 4 400 korun. Za rok se objem takových transakcí více než zdvojnásobil, což není překvapivé vzhledem k tomu, že službu už nabízí přes 1 500 e-shopů.

Kde Češi nejvíc utráceli? Překvapivě to nebyly klasické e-shopy, ale online tržiště jako Allegro. Tyhle online tržiště zaznamenaly meziroční nárůst o 130 procent. Na druhém místě skončila móda a bronzovou příčku obsadily potraviny. Průměrná útrata na jeden nákup činila 922 korun, ale v elektronice se vyšplhala až na 2 209 korun.

 

Obrázek: Češi objevili kouzlo nákupů na splátky, Twisto hlásí rekordní Vánoce

Twisto je českým lídrem v BNPL platbách. Foto: Twisto

Pro Twisto byl rok 2024 významný i z pohledu expanze – kromě České republiky a Polska, kde působí od roku 2018, vstoupili nově i na rumunský trh. Po akvizici tureckou skupinou Param v roce 2023 se zdá, že firma nabírá druhý dech.

Zákazníci utratí více

Češi začínají mnohem víc přemýšlet o tom, jak chytře rozložit své výdaje. Místo aby vytáhli celou částku najednou, raději si ji rozloží do několika splátek – zvlášť když je to zadarmo. A e-shopy? Ty jsou za tento trend rády – zákazníci jsou ochotnější nakupovat a často utratí i víc.

Obrázek: Češi objevili kouzlo nákupů na splátky, Twisto hlásí rekordní Vánoce

Utratíte při nákupu na třetiny více, nebo méně? Foto: Se souhlasem Twisto

Je to zajímavý pohled na proměnu našich nákupních zvyklostí. Zatímco dřív bylo placení na splátky spojené hlavně s velkými nákupy typu pračka nebo televize, dnes si takhle klidně pořídíme i vánoční dárky nebo oblečení. Vypadá to, že flexibilní platby se stávají novým standardem.

Co myslíte, je to dobrý trend? Pomáhá lidem lépe hospodařit, nebo je to naopak svádí k větším útratám? Vyzkoušeli jste službu typu Twisto? Nechte nám komentář v diskuzi.

Zdroj: TZ Twisto

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge