Čínským značkám se v Evropě daří, populární jsou Huawei i Xiaomi

Mobilní Evropa je stále ještě zajímavá; nikoli z hlediska rozvoje ani velikosti trhu – tam dominuje Indie – nýbrž proto, že popularita amerických, korejských a čínských smartphonů se zde mísí způsobem, který poukazuje na globální trendy.

Jak podotýká i The Verge, Indie je skutečně pro prodejce mnohem významnější; Evropa však přesto není zanedbatelným trhem. Obzvláště v západní Evropě byl dlouholetým dominantem Samsung a Apple, přičemž zbylé značky byly spíše minoritní.

Vzestup Číny a dobývání Indie

Nejnovější data IDC, které společnost poskytla právě serveru The Verge, však ukazují, že se začalo velmi dařit Huawei a Xiaomi. Podobný stav je viditelný i v České republice, kde jsou čínské firmy velmi aktivní také z reklamního hlediska.

V porovnání s rokem 2017 jsou současné rozdíly v tržním podílu prodejců v západní Evropě skutečně markantní. Samsung sice výrazně „skáče“, ale drží si bezpečně první příčku: z 33,8 % tržního podílu v prvním čtvrtletí roku 2017 má ve druhém kvartálu roku 2018 podíl 32,4 %.

Obrázek: Čínským značkám se v Evropě daří, populární jsou Huawei i Xiaomi

Ve stejném období však obrovsky poskočilo Huawei: z 11,4 % na úctyhodných 24,8 %. Tím mimo jiné odstavilo Apple až na třetí místo, z 28,1% podílu na 22,5 %. Následuje Xiaomi s 3,8 % (skok z 0,1 % podílu), patým největším prodejcem je u nás méně známý francouzský Wiko s třemi procenty.

Apple pravděpodobně opět Huawei přeskočí, až vydá zase další iPhone, nicméně vzestup Huaweie je přesto působivý; neméně zajímavé je Xiaomi, které se sice pohybuje v nižších číslech, ale dokázalo si vybudovat jméno – a to za krátkou dobu. Na rozdíl od Huaweie působí na evropském trhu teprve od minulého roku a nyní atakuje 4% podíl.

Zajímavý je rovněž vzestup čínských výrobců a jejich diverzifikace do cizích zemí. Dříve se omezovali pouze na Čínu samotnou, nyní však působí v mnoha dalších státech a velmi úspěšně pronikají na území opanovaná Samsungem a Applem.

Je to signál konce „velké dvojky“. Obě značky jistě budou úspěšně existovat dál, přinejmenším v příštích několika letech, ale už nebudou takovými hegemony jako dříve. To jim však nebrání v generování velmi vysokých zisků.

Specifický je trh Spojených států – mnoho čínských firem, mimo jiné i Huawei, na něj totiž nemá přístup.

Zdroj: The Verge/IDC

Obrázek: Projekt Wolverine: Tajemná technologie Alphabetu má zesilovat vnímání konkrétních hlasů v davu
Projekt Wolverine: Tajemná technologie Alphabetu má zesilovat vnímání konkrétních hlasů v davu
Obrázek: Vakcíny proti Covidu se na Darknetu prodávají za tisíce korun, odborníci varují před jejich nákupem
Vakcíny proti Covidu se na Darknetu prodávají za tisíce korun, odborníci varují před jejich nákupem
Obrázek: SpaceX explodoval další prototyp Starship, tentokrát už zvládl i přistát
SpaceX explodoval další prototyp Starship, tentokrát už zvládl i přistát
Obrázek: Kolem Měsíce se SpaceX: Japonský miliardář dává veřejnosti unikátní příležitost
Kolem Měsíce se SpaceX: Japonský miliardář dává veřejnosti unikátní příležitost
Obrázek: Oživte fotografie svých předků: Služba je obarví a udělá z nich videa
Oživte fotografie svých předků: Služba je obarví a udělá z nich videa
Obrázek: Jak vyřešit nejčastější problémy s připojením k internetu? Výběr funkčních tipů
98%
Jak vyřešit nejčastější problémy s připojením k internetu? Výběr funkčních tipů
Obrázek: Mapa okresů: Jak zjistit hranice okresů v České republice?
Mapa okresů: Jak zjistit hranice okresů v České republice?
Obrázek: Nahrajte si online výuku i záznam porady: Jak snadno nahrávat videohovory?
Nahrajte si online výuku i záznam porady: Jak snadno nahrávat videohovory?
Obrázek: Cortana a Alexa se budou moci vzájemně přivolávat. Microsoft a Amazon zahajují spolupráci
Cortana a Alexa se budou moci vzájemně přivolávat. Microsoft a Amazon zahajují spolupráci

Ještě tento týden proběhne vzájemná limitovaná integrace obou virtuálních asistentek: Cortany a Alexy. Prozatím se oznámení týká pouze Spojených států,...

Zavřít