Čínským značkám se v Evropě daří, populární jsou Huawei i Xiaomi

Mobilní Evropa je stále ještě zajímavá; nikoli z hlediska rozvoje ani velikosti trhu – tam dominuje Indie – nýbrž proto, že popularita amerických, korejských a čínských smartphonů se zde mísí způsobem, který poukazuje na globální trendy.

Jak podotýká i The Verge, Indie je skutečně pro prodejce mnohem významnější; Evropa však přesto není zanedbatelným trhem. Obzvláště v západní Evropě byl dlouholetým dominantem Samsung a Apple, přičemž zbylé značky byly spíše minoritní.

Vzestup Číny a dobývání Indie

Nejnovější data IDC, které společnost poskytla právě serveru The Verge, však ukazují, že se začalo velmi dařit Huawei a Xiaomi. Podobný stav je viditelný i v České republice, kde jsou čínské firmy velmi aktivní také z reklamního hlediska.

V porovnání s rokem 2017 jsou současné rozdíly v tržním podílu prodejců v západní Evropě skutečně markantní. Samsung sice výrazně „skáče“, ale drží si bezpečně první příčku: z 33,8 % tržního podílu v prvním čtvrtletí roku 2017 má ve druhém kvartálu roku 2018 podíl 32,4 %.

Obrázek: Čínským značkám se v Evropě daří, populární jsou Huawei i Xiaomi

Ve stejném období však obrovsky poskočilo Huawei: z 11,4 % na úctyhodných 24,8 %. Tím mimo jiné odstavilo Apple až na třetí místo, z 28,1% podílu na 22,5 %. Následuje Xiaomi s 3,8 % (skok z 0,1 % podílu), patým největším prodejcem je u nás méně známý francouzský Wiko s třemi procenty.

Apple pravděpodobně opět Huawei přeskočí, až vydá zase další iPhone, nicméně vzestup Huaweie je přesto působivý; neméně zajímavé je Xiaomi, které se sice pohybuje v nižších číslech, ale dokázalo si vybudovat jméno – a to za krátkou dobu. Na rozdíl od Huaweie působí na evropském trhu teprve od minulého roku a nyní atakuje 4% podíl.

Zajímavý je rovněž vzestup čínských výrobců a jejich diverzifikace do cizích zemí. Dříve se omezovali pouze na Čínu samotnou, nyní však působí v mnoha dalších státech a velmi úspěšně pronikají na území opanovaná Samsungem a Applem.

Je to signál konce „velké dvojky“. Obě značky jistě budou úspěšně existovat dál, přinejmenším v příštích několika letech, ale už nebudou takovými hegemony jako dříve. To jim však nebrání v generování velmi vysokých zisků.

Specifický je trh Spojených států – mnoho čínských firem, mimo jiné i Huawei, na něj totiž nemá přístup.

Zdroj: The Verge/IDC

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Obrázek: OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
Obrázek: Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší