Před příchodem generativní umělé inteligence do Gmailu, Google Dokumentů a do služeb třetích stran zveřejnila společnost Google své zásady a pravidla používání. Co od uživatelů očekává a co je internetového giganta za hranou?
Umělá inteligence od Googlu má uživatelům pomáhat podobně, jako kdyby měli k ruce živého asistenta. Dokáže shrnout data z e-mailu, připravit odpověď či pořizovat zápis z online schůzek.
Google očekává od uživatelů, že budou nové funkce používat a pracovat s nimi zodpovědným a legálním způsobem. Co tedy uživatelé s AI oficiálně dělat nesmí, resp. by neměli?
- Provádět nebo si s AI usnadňovat nebezpečné, nezákonné nebo škodlivé činnosti.
- Vytvářet a šířit obsah, jehož cílem je dezinformovat, zkreslovat nebo uvádět v omyl.
- Generovat sexuálně explicitní obsah, včetně obsahu vytvořeného za účelem pornografie nebo sexuálního uspokojení (např. sexuální chatboty). Upozorňujeme, že sem nepatří obsah vytvořený pro vědecké, vzdělávací, dokumentární nebo umělecké účely.
V prvním bodu Google poukazuje na fakt, že AI je možné zneužít např. k phishingovým podvodům. Uživatelé umělé inteligence by ji tedy neměli žádným způsobem navádět k podobnému jednání, ani ji jiným podobným způsobem využít.
Uživatelé podle druhého bodu nesmí tvrdit, že je dílo vygenerované AI jejich prací a klamat tak uživatele. Nesmí také vygenerované texty využít tak, aby navodili dojem, že jde o texty s odbornými znalostmi zejména v citlivých oblastech, jako je zdravotnictví, finance, státní služby nebo právo. Zde se odkazuje na používanou zkratku YMYL, tedy Your Money Your Life, která zahrnuje oblasti, které při neodborném informování mohou mít negativní dopad na vaše zdraví, štěstí, bezpečnost či finanční stabilitu.
Google si raději preventivně myje ruce
Na svých stránkách Google jasně zmiňuje, že služby využívají experimentální technologie a někdy mohou poskytovat nepřesný nebo urážlivý obsah, který nereprezentuje názory společnosti Google. Zveřejnění vygenerovaných textů mají uživatelé pečlivě zvážit a doporučení z výše zmíněných citlivých oblastí by měli uživatelé brát pouze jako informativní.
Nové AI funkce oblíbených cloudových služeb již testují první uživatelé. Např. v Gmailu se můžeme těšit na funkci automatizovaného napsání odpovědí, shrnutí dlouhých e-mailů či celých komunikačních vláken. Chybět nemá ani generativní AI pro tvorbu obrázků v Prezentacích Google či automatický zápis poznámek v Google Meet.
Úvodní fotografie: Pixabay